Thursday, August 12, 2010

ntah apa nak jadi

rutin harian aku bila masuk opis dan sebelum stat buat keje ialah membaca akhbar online. tapi bukanlah hari-hari. kadang-kadang aku terus buat keje dulu tengah hari baru baca paper online. tapi bila aku dah stat buat programming php, sampai seminggu aku lupa nak bace paper sebab leka buat programming.



sekarang ni bila baca paper je mesti ada kes orang kena bunuh, kena rogol,  kena culik, kena ragut dan buang bayi. dah jadi macam satu berita wajib. semua ni sangatlah menakutkan. sekarang pun dah teruk macam ni, ntah macam mana masa depan ye. semoga Allah jauhkan semua ni daripada berlaku pada aku, husband aku, keluarga aku, sedara-mara aku, kawan-kawan aku dan orang-orang disekeliling aku. kalau boleh, taknak jadi kat sesiapa pun.

tak boleh ke semua orang hidup aman damai, buat hal sendiri, tak buat jahat dan sebagainya? kenapa mesti nak jadi jahat? takde perasaan ke dorang yang jahat ni? cuba kalau berlaku kat orang-orang yang diorang sayang...mesti sedih dan marah. tapi boleh pulak buat macam tu kat orang lain. orang yang dorang bunuh / rogol / culik / ragut tu pun ada famili jugak. mesti hancur luluh je bila dapat berita benda-benda macam ni berlaku kat salah seorang anggota keluarga sendiri. ntah apa nak jadilah ye.

tetiba ter emo lak pagi-pagi ni bila baca berita pasal terjumpa mayat gadis kat ladang dalam utusan online tadi. sedey betul baca...

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails