Monday, August 9, 2010

stupid journey

alkisahnya pada petang khamis yang lepas, iaitu selepas habis waktu keje aku (4.30 petang), aku pun bergegas keluar dari opis dan menuju ke kereta wildcutecat aku yang diletakkan di tempat paking. sebabnya aku nak terus ke mid valley petang tu. sebabnya encik capo grande berkursus selama 2 hari di sana dan suruh aku ke sana petang khamis tu sampai jumaat. bermaknanya hari jumaat tu aku cutilah ye. encik capo grande telahpun selamat pergi ke mid valley tersebut pada pagi khamis tu dengan menumpang kereta bos dia.


mengikut plan asal dia, dia drive ke mid valley pagi tu dan aku naik komuter petang lepas keje tu. serta merta aku membantah. komuter??? nak suruh aku naik komuter??? oh tidak. cukuplah aku dah naik komuter 2 tahun sebelum aku beli keta. tak sanggup aku lagi nak menaiki kenderaan tersebut kecuali betul-betul terdesak dan tiada pilihan. siapa yang selalu naik komuter, mesti paham kenapa aku taknak naik komuter lagi.

so, aku drive seorang diri menuju ke mid valley. walaupun tak konfiden aku akan jumpa jalan ke mid valley tersebut, namun aku mesti jugak ke sana. selepas melepasi tol sungai besi, aku pun drive berpandukan direction dari sms encik capo grande. semuanya berjalan dengan lancar dan aku telah pun nampak mid valley tersebut disebelah kanan aku. namun...kenderaan yang terlalu banyak menyebabkan aku tak perasan lorong yang aku ikut sedang menaiki fly over sedangkan lorong yang sepatutnya aku ikut berada dibawah fly over tersebut. owh...mengapakah tidak di mentionkan dalam sms tersebut 'jangan naik fly over???'.

bila dah salah jalan...aku mula panik sebab aku memang failed jalan kat kl ni. lalu aku pun meneruskan perjalanan tanpa arah tujuan. bila aku dah panik...serta merta perut aku mula sakit. dengan blanknya, dengan perut sakitnya, dengan tiba-tiba rasa nak terkencingnya...aku pun memandu je kereta aku entah ke mana arah. langsung takde simpang nak u turn atau masuk kanan atau kiri. tau-tau je aku dah nak masuk tol. kiri pegi gombak, kanan pegi damansara. lalu aku memilih ke damansara. sampai damansara aku jumpa u turn dan u turn ke kl semula. ingatkan boleh jumpa jalan yang aku tersilap tadi. tapi ntah jalan mana tah yang aku tengah ikut sekarang. sedar tak sedar dah 2 jam 30 minit aku berpusing-pusing dalam kl tu dan langsung takde signboard mid vallay atau kl sentral.

hal ini menyebabkan aku mengambil keputusan nak balik ke seremban sebab jalan ke seremban lebih senang nak cari berbanding jalan ke mid valley. bila aku dah nak masuk ke tol sungai besi menghala ke seremban, encik capo grande berkeras suruh aku patah balik dan tunggu di tol tersebut. aku pun mengomel seorang diri sebab aku dah penat sangat dan kepala dah sakit berpusing-pusing tanpa arah 2 jam lebih tadi. aku tahu aku nak balik dan tido je. nak tak nak aku berpatah balik (masuk exit seri kembangan), tapi aku tak tunggu kat tol, aku terus g petronas. sebabnya ialah aku nampak tanda no parking kat tepi jalan lepas tol tu. aku ni jujur orangnya bila memandu ye. kalau dah nampak papan tanda macam tu, memang aku cuak sket nak paking situ. so, aku terus je ke petronas dan bagitau encik capo grande aku kat petronas sebab aku dah tak tahan nak kencing. ko bayangkan 2 jam lebih aku menahan.

disebabkan aku kebulur, dan ada mcd kat petronas tu, aku pun makan lah dulu sementara encik capo grande sampai dengan teksi. lepas dah makan, dia plak drive sebab aku memang dah tak sanggup lagi nak drive masuk kl. so dengan itu aku pun selamat sampai ke hotel gardens bersebelahan dengan mid valley sebab disitulah tempat encik capo grande berkursus dan di salah satu bilik disitulah tempat kami menginap.
sesungguhnya aku berharap supaya aku tak perlu lagi memandu ke kl. betul-betul buang masa aku, buat sakit kepala je drive kat kl ni. huhuhu

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails