Wednesday, August 11, 2010

status ku dibulan puasa tahun ini

selamat berpuasa kepada semua pembaca blog aku walau dimana korang berada. selama 27 tahun aku berpuasa dan merayakan hari raya dengan status single, tahun ni berbeza sket...sebab status dah bertukar married. ooopsss...kantoi umur aku dah. huhuhu. tak pernah lagi berpuasa dan merayakan hari raya dengan status in relationship sebab time nak puasa dan raya je aku dah jadi single. wahahaha. specialnya ramadhan tahun ni, bukan saja status aku dah married, tapi...sedang pregnant sekali.

untuk makluman aku memang tak bangun sahur bila puasa. ntahlah...liat sangat nak bangun. dalam sebulan puasa, mungkin hanya sehari aku bangun atau takkan bangun langsung. namun sepanjang rekod, aku mampu menahan lapar walaupun aku tak bangun sahur. tapi...tahun ni aku kenalah bangun sahur jugak sebab aku bukan makan seorang diri lagi. maksudnya di sini...ada 1 nyawa yang sedang hidup dalam rahim aku dan memerlukan makanan dari aku sebab dia tak boleh amik sendiri buat masa ni. huhuhu. sebab tu pagi tadi walaupun ikut hati aku malas nak bersahur, tapi aku bangun jugak mengenangkan kesian baby dalam perut aku nanti lapar. oh ya, tahun ni penuhlah sebulan puasa aku. Insyaallah... ^_^.

oklah...selamat berpuasa dan selamat bersahurlah kepada semua ye. tahun ni...aku takde baju kurung raya sebab kompem tak muat.  huhuhhu maklumlah badan dah membesar. rugilah tempah baju besar-besar sebab tahun depan kompem aku kurus jadi 45kg balik dan boleh pakai baju-baju peberet aku semula. so, nampaknya tahun ni aku hanya ada baju mengandung raya. huhuhu.

8 comments:

Iyiana said...

ibu mengandung pon berpuasa juga?

Capo Grande said...

xdo tu do...hohoho

wildcutecat said...

yana: buat masa ni puasa. tapi kalau ada effect apa-apa nanti, mungkin terpaksa membukakan puasa itu. huhuu

capo grande: apo yang xdo tu do?

Capo Grande said...

ado la...haha

wildcutecat said...

tu nak cakap xdo la turun 45kg lah tu. macam xtau...huhuhu

Capo Grande said...

hahahadibah....

mekchu said...

hya perempuan ngandung je yg ada keistimewaan utk puasa penuh sebulan.. tp kalo x larat tu jgn paksa..

wildcutecat said...

mekchu: ni pun dah tak larat dah mekchu. tapi bertahan gak lagi ni. huhuhu

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails