Wednesday, August 18, 2010

kenangan yang menerjah fikiran

tiba-tiba hari ni perut aku tak tahan lapar. dari pagi tadi sakit perut tak elok-elok. dah sampai tengah hari tenaga rasa nak habis, padahal keje aku duduk je kat depan pc ni dari pagi tadi. cuba nak lelap tapi tak boleh. lalu aku kemas meja aku yang dah mula semak. buang mana yang tak pakai dan susun mana yang patut disusun. habis je kemas, cuba untuk lelap semula tapi tak boleh jugak. maka termenunglah aku sendirian dalam bilik ni lalu kenangan lalu mula menerjah fikiran.



tiba-tiba teringat bulan puasa setahun yang lalu (2009). masa tu aku menyewa di kota damansara dan bekerja di site di shah alam. opis sebenar ialah di sunway damansara. opis yang sangat aku rindui. tapi aku lebih rindukan opis aku di site sebab sepanjang 2 tahun lebih bekerja aku memang tak duduk kat opis sunway damansara. hanya di site di shah alam. seperti yang pernah aku cerita dulu aku hanya bersendirian di site shah alam ye sebab tu aku tak pernah jumpa orang yang busuk hati, dengki, sombong dan sebagainya. maka, breakfast dan makan tengahhari aku makan seorang diri sahaja setiap hari. sebab tu aku dah biasa kat sini (opis skang) sorang-sorang kalau nak pergi makan atau pergi mana-mana ^_-.

bulan puasa juga aku ke bazaar ramadhan sorang-sorang lepas keje. tapi aku tak pergi jauhlah. pergi dekat-dekat dengan opis di site tu sahaja dengan berjalan kaki ala-ala catwalk seorang diri. biasanya tak sampai 2 minit pun aku kat bazaar ramadhan sebab aku beli untuk tekak dan perut aku sorang. so, ikut selera aku nak makan apa. dan lagi satu sebab aku nak bergegas balik kota damansara supaya aku tak terjebak didalam traffic jam yang sangat membosankan. kadang-kadang kalau malas nak pegi bazaar ramadhan, aku drive thru saja di McD atau KFC.

sampai-sampai dirumah aku memang terus masuk ke bilik aku ditingkat atas. rumah yang aku sewa 2 tingkat dan ada 3 penghuni lain yang menyewa di rumah itu juga tetapi bilik sorang satu. kat rumah sewa tu, hanya bilik akulah dunia aku. semuanya lengkap dalam bilik aku. tv, dvd, pinggan mangkuk, tilam, almari...cakap je semuanya ada dan kompemlah semua tu aku beli sendiri. sebabnya ialah aku bukan jenis yang suka meminjam atau menumpang barang orang lain. sehabis daya aku akan beli barang aku sendiri dimana hak ekslusifnya hanyalah milik aku.

time berbuka puasa pun aku makan dalam bilik sorang-sorang sambil teringat apa mak aku makan masa berbuka kat rumah. mesti lagi sedap daripada yang aku makan sebab mak aku yang masak. tsk tsk tsk T_T. kadang-kadang memang aku menangis sambil berbuka bila mengenangkan seronoknya kalau dapat berbuka bersama-sama keluarga aku terutama dengan mak aku. disebabkan itu hujung minggu kalau ada duit isi minyak dan bayar tol, maka baliklah aku ke seremban. kalau takde, mak aku dengan bermurah hati akan bank inkan asalkan aku balik ^_^.

masa tu aku bersungguh-sungguh berdoa supaya aku dapat keje kat seremban supaya aku boleh tinggal diseremban dengan mak aku yang tersayang dan tak perlu bazir minyak + tol balik dari kota damansara lagi. dan impian aku menjadi kenyataan bila dapat keje kat seremban dan memang tinggal dengan mak aku walaupun sekejap. hasilnya berat badan aku bertambah dari hari ke hari sebab makan 3-4 kali sehari sedangkan semasa tinggal di kota damansara dulu aku hanya makan sekali sehari je. huhuhuhu.

nilah kenangan yang sempat menerjah dikala aku termenung diwaktu lunch yang tak boleh lunch. tiba-tiba hati aku tersenyum. dan bibir aku pun nak tersenyum jugak. ^_^ .

4 comments:

Iyiana said...

dulu wildcutecat ni lone ranger rupanya..

wildcutecat said...

a'ah. mmg lone ranger je. g tgk wayang sensorang, makan sensorang, shopping sensorang dan macam-macam lagi sensorang. yang bagusnya lone ranger ni, tak payah harapkan orang lain teman bila nak pergi mana2. -_-

Iyiana said...

▒▒▒▒▒▒█▓▓█▒██▓▓▓██▒█▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▒▒▓█▓▓▓▓▓▓▓█▓▒▒▓█
▒▒▒▒▒█▓▒▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒▒▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓█▓▓▓▓▓▓█▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓██▓▓▓▓▓██▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒█▓█▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒███▒▒▓▒▒▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▒▒▓▒▒▒█▒▒▒▓▒▒▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓███▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒█▓▓▓█▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓█▓▓▓█
▒▒██▓▓▓█▓▒▒▒██▒██▒▒▒▓█▓▓▓██
▒█▓▓▓▓█▓▓▒▒█▓▓█▓▓█▒▒▓▓█▓▓▓▓█
█▓██▓▓█▓▒▒▒█▓▓▓▓▓█▒▒▒▓█▓▓██▓█
█▓▓▓▓█▓▓▒▒▒▒█▓▓▓█▒▒▒▒▓▓█▓▓▓▓█
▒█▓▓▓█▓▓▒▒▒▒▒█▓█▒▒▒▒▒▓▓█▓▓▓█
▒▒████▓▓▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒▓▓████
▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▒▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓█▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒▒▒▒█▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓█
▒▒▒▒▒████▓▓▓▓▓█▓▓▓▓▓███

meh Yana hadiahkan teddy bear untuk lone ranger.. ehehe..

wildcutecat said...

wahhh...wildcutebear. thanks yana ^_^

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails