Monday, August 2, 2010

bukan seperti dulu

entah kenapa sejak akhir-akhir ini aku tidak segagah dulu. huhuhu. cepat penat, hongeh, tercungap-cungap, tak larat dan sebagainya. baru bejalan sket atau berdiri lama sket, kaki aku dah sakit-sakit dan lenguh.
selain daripada tu, aku juga tidak boleh terlalu membongkokkan diri. alamatnya, aku akan mengalami kesakitan perut yang datang tiba-tiba. kalau tak membongkok pun memang aku akan sakit perut tiba-tiba. tapi sakit sekejap-sekejap je lah. walaupun sekejap, tapi sakit.


begitu juga aku tidak boleh mencangkung seperti biasa lagi. mujur ada terciptanya tandas duduk. huhuhu.
lagi masalah yang aku hadapi adalah, aku agak sukar untuk memotong kuku jari kaki sendiri. agak terseksa untuk mencari kedudukan yang selesa kerana perut semakin membesar dimana akhirnya aku terpaksa potong kuku kaki dalam keadaan senget. nampaknya selepas ini, encik capo grande terpaksalah belajar untuk memotong kuku kaki aku kerana sementara tunggu kuku ni panjang, mungkin perut aku dah semakin ke depan. huhuhu. malam-malam pulak ketika tidur, kaki aku akan sakit tiba-tiba macam krem. biasanya bila kaki aku krem aku akan tersedar sebab terlalu sakit. dan kadang-kadang airmata aku mengalir sebab sakit sangat. nak kejutkan encik capo grande yang sedang nyenyak berdengkur aku tidak sampai hati. jadi aku menanggunglah kesakitan seorang diri sehingga ia elok sendiri.

pagi ni aku terpaksa skip dari turun perhimpunan kerana sesungguhnya kaki aku tak mampu untuk bertahan berdiri terlalu lama. kalau duduk takpe gak. huhuhu. buat masa ni tu saja kot perubahan-perubahan yang berlaku kepada aku sejak pregnant ni. oh ya, baju pun banyak dah tak boleh nak pakai. nampaknya kenalah spend 1 hari untuk pergi membeli baju yang bersesuaian dengan keadaan badan dan perut aku skang dan akan datang sehingga pinggang aku kembali slim seperti dulu dimana suatu ketika dulu ukuran pinggang aku adalah 22cm - 25cm manakala berat aku adalah 45kg. huhuhu

2 comments:

Iyiana said...

Ya.. ya.. pembesaran sedang berlaku.. nanti yang pakaian dalam pun kena beli yang besar yer gak..

JasnIyiana.com

wildcutecat said...

itu sudah semestinya...huhuhu

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails