Friday, May 3, 2013

pagi-pagi dah sengal

kejap lagi satu pembaziran akan berlaku. satu mug berisi 2 paket nestum 3 in 1 coklat yang telah dibancuh akan dibuang begitu saje. bukan sebab dah expired atau ada makhluk hidup/mati dalam dia. tapi atas kesengalan aku sendiri juga.


pagi ni aku takde terasa lapa pun. kalau lapa mesti aku dah turun pegi tapau kat cafe. jadi pagi ni aku terasa macam nak minum nestum 3 in 1 je. seperti kebiasaan aku pasti akan masukkan 2 paket dalam mug. lepas tu pegi pantri nak isi air. entah apa yang aku berangankan sambil mengisi air sehingga tak perasan aku terisi air sejuk dalam mug yang dah ada 2 paket nestum tu. mug dah penuh baru aku perasan aku termasukkan air sejuk, bukan air panas.

demmit! kalau separuh air sejuk, boleh lagi aku cover dengan separuh air panas. tapi dah penuh satu mug dengan air sejuk dan aku dah pun kacau bancuhan tersebut baru tersedar. semuanya sudah terlambat. mana pernah aku buat nestum 3 in 1 dengan air suam, apatah lagi air sejuk. entah apa rasanya, mesti teruk. aku selalunya akan bancuh dengan air panas, barulah sedap nestum tu.

untuk tidak membazir, aku cuba rasa dulu nestum sejuk ni. tapi tak boleh nak diterima tekak aku. jadi satu pembaziran akan berlaku. nak buat satu lagi guna air panas, tapi stok nestum ku di opis tinggal satu paket, dan aku suka bancuh dengan 2 paket. jadi pagi ni....aku kempunan nestum 3 in 1 coklat panas.

T_T.
Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails