Friday, February 7, 2014

birthday party Arissa - 3 tahun



kenapolah ekau lolap mato duhai arissa? disebabkan ni je gambar terbaik kami berdua maka ku tepekkan jua walaupun arissa lolap.

arissa yang tengah mengeraskan diri sebab takut kat chicky

4 januari 2014 yang lepas, birthday party arissa diadakan di KFC Seremban. yang depan wisma punca emas tu. lebih kurang 3 minggu sebelum tarikh tu, aku dah plan semuanya. senarai tetamu semua aku buat. pengiraan kos pun aku buat. kemudian laporkan kepada encik capo. biasalah kan. emak mesti yang lebih excited nak handle benda-benda macam ni. bila dah setuju, tengah hari waktu lunch, kami berdua-duaan berjalan kaki ke KFC dari opis.

warna tema baju: hitam atau merah
semua serbu chicky

dah book tarikh, masa dan chicky maka tiba-tiba staff kfc mengeluarkan kenyataan yang membuatkan kami berpandangan sesama sendiri.




staff kfc: maksimum tetamu 40 orang ye puan.

aku: 40 orang tu termasuk kanak-kanak ke?

staff kfc: haah termasuk kanak-kanak.

aku: APPPAAAA???? alah, macam mana nak 40 orang je tetamu. dalam list tetamu saya buat ni ada 100 lebih termasuk kanak-kanak.

staff kfc: sebab kat atas tu baru renovate. so sempit sket. kalau 100 orang tak muat, puan. memang kiteorang hadkan 40 orang je dalam majlis tu nanti.

aku dan encik capo: berpandangan sesama sendiri.


maka, bila balik rumah terpaksa edit senarai tetamu yang telah aku buat. akhirnya hanya kaum keluarga sahaja yang dijemput. tu pun dalam 50 lebih. dah tak boleh potong lagi. agak kuciwa sebenarnya. sebab lebih ramai jemputan maka lebih meriah.



bila dah sampai harinya, maka kaum keluarga yang dijemput pun berkumpul kat KFC. bila buat majlis kat KFC ni diaorang tak benarkan bawak makanan luar. tapi aku bawak juga. sebelum pegi KFC aku singgah pizza hut beli pizza yang seafood. sebabnya ialah mak dan kakak aku tak makan ayam. kalau aku tak beli makanan lain, takkan nak biarkan mereka tak makan kan. masa dah sampai KFC, aku bagitau lah yang aku ada bawak makanan luar. staff tu pun ok.



majlis dimulakan dengan makan-makan dulu. kemudian main games. lepas tu chicky keluar. masa chicky ni dah keluar, terus keras badan arissa sebab takut. taknak betul dia tengok chicky tu apatah lagi bersalaman. kemdian main games dengan chicky dan tetamu. kemain seronok semua orang main games. chicky pun ok pandai begurau senda. arissa je asik melalak dan keraskan badan tiap kali bawak dekat chicky. tapi tak boleh lawan 2 orang sepupu dia punya melalak sebab takutkan chicky. kira arissa ok lagilah berbanding sepupu dia yang 2 orang tu.



boleh duduk dalam kfc tu selama 2 jam je. aku minta tambah masa sket sebab ada tetamu yang lambat sampai. diorang bagilah tambah dalam 15 minit gitu.


kek besday arissa disponsor oleh wan arissa (mak aku). dan diuruskan oleh kakngah. kakngah yang pegi menempah dan amik kat PD. aku tak tahu menahu kek apa yang ditempah sebab mak dan kakngah berpakat nak sponsor kek untuk arissa. aku terima je. syukur alhamdulillah.


selain tu, bersama-sama menyambut besday hari tu ialah nurin, anak buah aku (anak bancik) yang juga sepupu arissa. besday nurin memang 4 januari. besday arissa 2 januari. kek nurin pun ditempah oleh kakngah. sebab tu sama cuma warna dan rasa tak sama.



kesimpulannya arissa sangat seronok di majlis hari lahirnya sehinggalah kemunculan chicky. hihi. apalah arissa ni. plan nak buat kat kfc tu sebab nak arissa main dengan chicky. alih-alih dia penakut pulak. terima kasih kepada semua tetamu yang datang memeriahkan majlis. seronok sebab mak, semua adik beradik dan anak-anak buah aku datang. terima kasih juga kepada semua yang bagi arissa hadiah dan duit. moga kalian semua dimurahkan rezeki.








No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails