Wednesday, May 7, 2014

pengajaran

aku senyum sekacak damon salvatore sebab tak tersangkut kat jem

pagi ini aku perlu menghantar duan hadi ke kolejnya di taman oakland, seremban 2 lagi. pengajaran daripada semalam (tersangkut di kesesakan jalanraya dari arah seremban 2 pada pukul 7.00 pagi), maka pagi ini aku keluar lebih awal. jika semalam keluar dari rumah pukul 6.40 pagi (masa ni memang dah jemput duan hadi dari rumahnya), hari ini aku keluar pukul 5.50 pagi. 5.50 pagi itu aku sudah sampai di rumah bancik. maka waktu aku bertolak dari rumah pastinya lebih awal daripada 5.50 pagi.

dari Taman X, aku memandu ke seremban 2 ikut jalan bukit chedang. aku malas nak ikut highway walaupun Taman X memang sudah berhampiran dengan tol. jalan lengang dan perjalanan pun lancar. sampai di kolej duan hampir 6.15 pagi. selepas turunkan duan hadi di hadapan kolejnya aku pun meneruskan perjalanan ke seremban ikut jalan semalam.

dikala 6.15 pagi jalan ke arah seremban dari seremban 2 lengang dan traffic lancar. aku pun memandu senang hati sambil menyanyi-nyanyi ikut lagu di mp3. niat awal (sebelum hantar duan ) aku nak terus ke opis. lagipun aku sudah siap berpakaian opis pun. tetapi memandangkan jam baru pukul 6.20 pagi semasa aku melalui bangunan opis maka aku batalkan niat. terus aku memandu balik ke rumah. (rumah dan opis lebih kurang 5 minit sahaja).

sampai di rumah, memandangkan banyak masa lagi maka terus buat breakfast nak bawak bekal. dan 7.10 pagi aku bergerak semula ke opis.

hari yang indah sebab tak perlu tempuh jem. langkah yang paling senang untuk tak tersangkut dalam jem (kecuali ada eksiden) di pagi hari adalah keluar awal. tapi untuk elak jem pada waktu selepas kerja agak susah sedikit sebab semua keluar serentak. jadi samada kena keluar awal sedikit atau balik lambat banyak sikit ;-p.


i hate stupid driver

biasanya aku memang keluar rumah awal pagi untuk hantar arissa (bukan untuk pegi kerja ;-p), antara 5.30 pagi ke 6.15 pagi. sebabnya aku suka keluar awal ialah kemungkinan untuk terjumpa stupid driver adalah kurang berbanding keluar selepas pukul 6.30 pagi. stupid driver tu adalah pemandu yang bawak slow macam siput dijalan yang sukar untuk aku memotong (contohnya jalan menuju ke penghulu cantik). pemandu yang tak sedar diri bawak slow tapi suka berada di lorong kanan. pemandu yang tak menyempat nak keluar simpang walaupun kereta aku dah dekat tetapi bila dah keluar dari simpang bawak slow macam siput vavi. pemandu yang masuk simpang tak tahu nak bagi signal. dan macam-macam peel stupid driver lagi. aku boleh stress sangat bila terjumpa stupid driver ni dan seterusnya menyebabkan mulut aku mengeluarkan kata-kata yang tak sedap untuk didengar oleh orang lain dan juga aku sendiri. jadi bila keluar rumah awal pagi, peratus aku untuk stress dan memaki orang di pagi hari adalah kurang. ngeee :-D


No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails