Tuesday, January 12, 2010

rumusan

dah lame tak updata blog. aku tak rajin la nak update. bila ada mood je aku update. ape nak citer ek...dah banyak yang tetinggal. tahun baru ni ape ek azam aku. same la kot dgn tahun2 lepas. nak jadi lebih baik and ubah perangai aku yang tak baik. hehe. tapi terus terang...memang payah nak ubah sbb dah terbiasa. lagipon aku takde la jahat mane pon. nakal je. ahaks.

tahun baru bermakna umur pon dah bertambah. alhamdulillah, aku masih bernyawa lagi dan masih sihat walaupun kadang2 sakit. tahun baru dan penyakit baru. arrgggghhh...padan muka aku, slalu sangat tahan lapar and tak nak makan ikut time. akhirnya aku dapat gastrik. skang ni aku tak boleh lapa sikit pon. bila perut aku lapa, and aku tak makan, tiba-tiba kepala jadi berpusing2 and rasa nak pitam. pastu muntah2. waaaaa................aku dah bertahun2 tak muntah. ni la balasan kat aku sbb slalu tak makan.

keje plak banyak gile. terlalu padat sampai takde ruang nak bernafas. huhuu. nape keje gomen ni banyak keje sangat? aku keje swasta dulu aku rilek je. sempat nak ym hari2. tapi sejak keje gomen, langsung tak berkesempatan. takpe la. aku kena redha la. dulu aku gak yang berdoa hari2 lepas sembahyang supaya aku berjaya temuduga keje PTM ni. bila dah dapat, aku membebel plak. tak bersyukur betul aku ni.

aku rasa, tahun 2010 ni aku nak hidup aku ceria. aku tak mau sedih2 lagi. aku tak mau nak menangis setiap kali nak tido lagi. aku takkan biarkan hati aku dilukai lagi. aku dah terlalu banyak mengalah, terlalu berlembut, terlalu mudah memaafkan, terlalu banyak berkorban...tapi orang langsung tak hargai. asik melukakan hati aku. asik menghancurkan hati aku. asik buat aku menangis. orang yang berjanji takkan sakiti aku, takkan melukakan hati aku, takkan buat aku menangis....akhirnya orang tu la yang buat aku menangis dan sakit. aku betul2 dah tak tahan lagi. aku pon dah tak nak mengharap apa2 lagi. malas nak fikir lagi. tapi hati tetap hati.

aku nak happy. i deserve to be happy. i deserve to smile.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails