Saturday, January 22, 2011

wildcutecat dalam pantang

lamanya tak dapat update blog. resah gelisah betul hidup takde intenet ni. almaklumlah dah bertahun-tahun keje mengadap pc dan internet. entry yang dah ditaip seminggu lepas pun baru je dapat publishkan hari ni. entri pasal makcik from hell tu lah.

hari ni arissa berumur 21 hari dan secara tak langsungnya dah 21 hari aku berpantang. ada lagi 23 hari. cepatlah habis pantang. huhuhu. bukan tak sabar-sabar nak g keje. lagi lama cuti lagi bagus. huhuhu. cuma aku bosan duduk rumah. terkurung je. maklumlah nama pun tengah dalam pantang. tak tahu apa yang berlaku kat luar sana.

sejak dah ada baby ni, aku terpaksa ucapkan selamat tinggal kepada tido yang lena dan nyenyak. selamat tinggal juga kepada bangun tido lewat. sebabnya bile baby menangis, automatik kena bangun pujuk dan bagi susu. nasib baiklah baby arissa ni baik budaknya. dia cuma menangis bila dia lapar je. dah bagi susu dia pun tido balik. selalunya baby arissa akan menangis dalam pukul 1 pagi, 3 pagi dan 5 pagi. selagi dia tak tido, selagi tulah aku tak tido. bila baby arissa dah tido baru boleh sambung tido. kalau dah stat keje nanti, tengok muka aku tak semenggah g keje, paham-pahamlah tak cukup tido. walau apa pun, aku takkan merungut. takde baby nak baby kan. so, dah ada baby...jagalah dengan penuh kasih sayang. jangan sekali-kali merungut. kata aku dalam hati. hik hik hik.

dalam tempoh 21 hari aku berpantang ni dah 2 kali aku bentan. menggigil-menggigil, rasa nak demam, badan lemah-lemah, sakit pinggang, sakit kaki. nak genggam tangan sendiri pun tak terdaya. sian baby Arissa tak kena layan sangat dengan mak dia sepanjang aku bentan. betul-betul tak larat. nasib  baik dah ok sket. baby pun dah pandai mengiring sekarang walaupun baru 21 hari.

sampai sini je nak citer. bila takde intenet, macam-macam idea ada nak menaip entri.  bila dah ada intenet...takde idea pulak. huhuuhu

2 comments:

Iyiana said...

wuu.. camne ley terbentan. sian kak dib.

wildcutecat said...

naik turun tangga. rasa macam dah elok tu yang berani naik turun tangga. skali terbentan la pulak. huhuhu

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails