Monday, September 29, 2014

agak kejam juga

hari jumaat malam yang lepas, aku tengok wayang lagi. kali ni movie The Purge Anarchy. aku memang kaki wayang. akan tengok wayang jika ada movie best yang aku berkenan. kalau dalam seminggu tu ada 3 movie best, maka 3 kali lah aku akan tengok wayang dalam tempoh seminggu  tu. kebiasaannya memang akan pergi tengok wayang dengan laki sendiri atau kadang-kadang dengan arissa, kakak aku dan anak-anak buah aku.sejak aku kahwin, aku tak pernah lagi tengok wayang dengan kawan-kawan. kenapa??? adakah sebab aku takde kengkawan sekepala kat sini berbanding masa tinggal di Damansara / Key EL?? atau sebab tengok wayang dengan laki atau keluarga sendiri lagi best? jawapan: kedua-duanya pun betul. kekekekeke.

bayangkan korang diburu oleh pembunuh-pembunuh macam ni dan tak ada tempat nak sembunyi dan tak ada sesiapa nak tolong.


tengok movie the purge anarchy hari tu di MBO di Terminal 2. geram betul sebab dari hari tu nak pergi tengok kat TGV Jusco Seremban 2 tak dapat-dapat. kali ni tak dapat tengok kat Jusco sebab movie ni tak ditayangkan di sana. pergi tengok wayang hari tu dengan encik capo, lida, duan dan akim. kali ni tengok wayang tak beli popcorn. macam aku pernah citer sebelum-sebelum ni, pop corn kat MBO tak berapa best berbanding pop corn di TGV Jusco dan GSC Terminal 1.

Movie The Purge Anarchy ni sebenarnya adalah movie sambungan kepada movie yang 1st, The Purge. citer yang 1st ni aku dah layan, dan best. jadi mesti tengok movie yang kedua pula. Dari segi pelakon tak ada kena mengena dengan 1st. yang masih sama adalah konsep cerita tersebut dimana pada masa akan datang (jangan bayangkan kereta boleh terbang, manusia tinggal di planet lain atau bulan dan sebagainya seperti yang biasa movie zaman akan datang dibayangkan), kerajaan Amerika telah membenarkan dalam tempoh 12 jam dalam setahun, semua penduduk boleh keluar membunuh sesuka hati tanpa akan ditangkap atau didakwa. pada satu tarikh yang akan ditetapkan, selama 12 jam manusia bebas membunuh. tak kira nak bunuh keluarga sendiri atau sesiapa saja yang mereka nak bunuh. hospital juga akan ditutup dalam tempoh 12 jam tu. maknanya sesiapa yang tercedera kalau datang kat hospital tak akan dilayan atau dirawat.


The Purge yang 1st. bayangkan depan pintu rumah ada orang pakai topeng macam ni sambil pegang senjata tengah berusaha  nak pecah masuk rumah dan membunuh semua yang ada dalam rumah.


ramailah yang mengambil bahagian dengan keluar membunuh. ada juga yang tak mahu membunuh tapi mereka haruslah bersedia juga untuk berlindung dan mempertahankan diri sebab mungkin rumah mereka akan jadi target oleh pembunuh rambang yang sedang gila nak membunuh. jadi, konsep movie ni pasal bunuh membunuh dan bagaimana nak menyelamatkan diri dari jadi mangsa bunuh.

kalau sesiapa yang tak suka citer yang agak ganas bunuh membunuh dan penuh darah ni tak perlu layan kot cerita ni.sebab cerita ni memang kejam sangat. bagi aku movie ni best. aku memang suka layan citer macam ni selain daripada citer hantu. tapi aku hanya suka dalam movie je sebab dah tentu lah mereka tu berlakon. kalau kejadian yang sebenar-benar di alam realiti memang aku benci lah dan takut sangat.

ok tu je.



** ada je movie yang aku dah tengok 1st, tapi takkan sekali-kali tengok sequel yang seterusnya. contohnya movie Twilight. serius aku menyesal tengok citer hampeh tu. kat wayang pulak tu tengok. membazir masa dan duit.

menyesal layan citer ni.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails