Thursday, July 15, 2010

aku sudah balik

selama 3 hari 2 malam berada di kelantan, rasa macam tak nak balik. tapi bukan sebab aku suka tinggal kat kelantan tau. sebab utamanya ialah aku sayang nak tinggalkan bilik mewah di hotel renaisance tu. bayangkanlah berendam siang malam kat bathub sementara encik capo grande ke kursus. lepas tu baring di tilam empuk sambil menonton tv lcd 42 inci, dengan kedinginan yang menusuk ke kalbu. memang bahagia sekali.



dalam tempoh 2 hari tu sempatlah shoping sikit. SIKIT??? huhuhu. untuk pengetahuan, kami hanya membawa sebuah beg sahaja semasa pergi ke kelantan. tapi bila nak balik semula ke KLIA, tiba-tiba beg sudah beranak menjadi 3. huhuhu. ini semua gara-gara encik capo grande yang shoping keropok tak ingat saiz beg dan tak ingat yang kiteorang ni naik flight. hasil shoping, melayanglah RM400 untuk barang yang aku shoping saje. nasib baik aku bawak RM400 je. kalau aku bawak RM1000, maka RM1000 lah yang habis. untuk encik capo grande aku tak pasti berapa ratus duit dia melayang tak termasuk duit tiket flight aku. huhuhuh.

kami naik flight dari airport kota bharu untuk ke klia. sepatutnya flight berlepas pukul 4.35 petang namun telah didelaykan ke pukul 5.20 petang membuatkan kami kebosanan menunggu. dah dekat pukul 5.20 petang baru penumpang flight MAS MH1397 dipanggil untu masuk ke dalam perut flight. kami dapat tempat duduk yang sama macam masa pergi hari tu. seperti biasa, aku  nak duduk tepi tingkap sebab nak tengok luar dan kompem aku nak tengok saat flight tu terbang ke atas.

penerbangan balik agak ngeri kerana flight masuk ke dalam awan terlalu lama dan hanya nampak putih saja kat luar. selain dari tu gegaran-gegaran akibat berlanggar dengan awan membuatkan aku mula kecut dan cuak. seperti biasa, otak aku yang kreatif ni terus imaginasikan kalau kapal terbang ni terhempas macam mana? macammana kalau muncul flight lain dari celah awan tu dan berlanggar sebab memang tak nampak apa-apa. tiba-tiba terimaginasi muncul seorang budak lelaki yang terbang menaiki naga berwarna merah dan melambai-lambai dari celah awan. lepas tu mula teringat movie snake in plane. owh...sungguh mengerikan.

kami selamat sampai di klia pukul 6.45 petang. seperti biasa, aku begitu excited menunggu saat roda flight mencecah landasan sambil terimaginasi yang flight gagal mendarat lalu terhempas. huhuhuu. apo lah kono den ni. nak bona flight terhompeh agak e. encik capo grande sedang enak saja tido disebelah tanpa mengambil peduli keseronokan flight tersebut mendarat. syukur kepada Allah swt kerana menyelamatkan perjalanan kami pergi dan balik. terima kasih juga kepada kapten flight iaitu encik robin lui yang mengawal flight dengan selamat. keluar saja dari klia, driver sudah siap menunggu dengan pajero kerana boleh mengagak kami pasti bawak balik beg-beg besar lepas balik dari kelantan.

skang ni tak sabar nak bagi apa yang aku beli untuk mak aku dan adik beradik aku. tunggulah ye weekend ni bila aku datang ke rumah. sorrylah, tak shopping banyak. selain daripada ruang yang terhad, kewangan jugak perlu dibudget untuk shopping di masa hadapan. untuk makluman, aku bakal ke cherating dan langkawi dalam tempoh 5 bulan ni. seronoknya berjalan-jalan. lalalalala.

3 comments:

mekchu said...

cherating dan langkawi?? nama mekchu di calonkan tak? apakah boss telah melupakan mekchu? (ini tugas rasmi ke personal..) teremotional lak.. hahahaha

mana gmbr??

wildcutecat said...

huhuhu. tu plan untuk hari keluarga uptm (cherating. tapi xkompem lagi) dgn sambutan untuk kak piah nak pencen (langkawi).

Capo Grande said...

oit...mana leh bocorkan rahsia la...

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails