Thursday, October 20, 2011

kotak ajaib

sejak hari isnin hari tu, aku agak resah. asal sampai kat paking opis, aku mesti pandang kiri kanan dan dalam longkang. pendek kata, mata aku melilau aje tanpa disedari sesiapa pun. sebabnya aku berperangai begitu ialah aku kehilangan cermin mata aku. aku bukan pemakai cermin mata 24 jam. aku pakai bila aku perlu sahaja. bila terlalu lama depan pc, drive malam-malam / ketika hujan lebat, bila duduk dalam dewan dan juga tempat-tempat yang memerlukan aku memandang jauh dengan lebih jelas.

pagi isnin hari tu, aku sangkut cermin mata di leher baju kurung aku. aku memang tak suka pakai cermin mata u all. rasa tak cun sebab die menyebabkan kiri kanan tudung aku kembang. memang dasar tak sedar diri mata dah rabun. huhuuhu. puncanya aku sangkut kat leher baju sebab aku nak dukung arissa bawak masuk keta seterusnya hantar rumah wan die.

ku sayang kamu...^_^. kini pandangan ku kembali jelas

sesampai di opis, raba-raba cermin mata tiba-tiba dah takdo kat tempat yang aku sangkut. punya la cemas. terus menjejak balik jalan aku datang opis tadi. maksud aku, pegi kat paking keta dan ikut laluan yang aku ikut untuk naik ke tingkat 3. melilau la mata aku mencari cermin mata kesayangan. dalam kereta dah cari tapi takde. terus ada bubble awan atas kepala membayangkan aku di fokus point tengah bayar RM 400 untuk buat cermin mata baru. ada juga bayangan duit kertas tumbuh kepak lalu terbang pergi.

oh tidak!!! buat cermin mata sangat mahal ok. tengah kumpul duit nak terbang ke sarawak ni. *_*. nak tak nak aku kena buat cermin mata jugak sebab agak sukar aku nak drive malam-malam. boleh je drive jugak tanpa cermin mata tapi kurang jelas dan tak baik diamalkan di jalanraya. ingat...Arissa masih kecik lagi. belum pandai sebut 'mak' pun lagi. huhuhu. bercadang selasa nak pegi buat cermin mata. tapi tangguh, tangguh dan tangguh sehingga la hari ini.

tengah hari tadi balik rumah sebab nak amik barang customer untuk di pos. disebabkan perlu mencari plastik didalam kotak, tetiba ternampak keajaiban. cermin mata yang aku cari selama ini berada dalam kotak tu. owh peliknya! macammana cermin tu boleh ada dalam kotak tersebut? selama beberapa hari ni, aku langsung tak cari dalam rumah sebab aku yakin lepas aku sangkut cermin mata tu kat leher baju, aku terus dukung arissa dan keluar. apakah ada scene yang aku tak dapat imbas di ingatan? mungkin juga sebelum dukung arissa tu aku ada pegi ke arah kotak tersebut dan tanpa sedar cermin mata tu terjatuh dalam kotak tu?

tak kisahlah. janji aku dah jumpa balik cermin mata aku. selamat duit aku untuk tempah cermin mata baru. fuhhhh.... syukur Ya Allah.

hargai la barang-barang kite sebelum die menghargai kite pulak? huhuhu. hargai la barang-barang kite sebelum dia hilang atau rosak ^_^.

2 comments:

Chekpid said...

cer tunjuk gambar yg tgh pakai spek..nak tengok

wildcutecat said...

time begambar slalu bukak spek kecuali candid. huhuhu

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails