Thursday, May 19, 2011

jalan-jalan warm up

sambungan entri perjalanan yang jauh

hari sabtu (14 Mei 2011) adalah hari kedua di KT. sebab ini hotel budget, maka tiada breakfast disediakan. pagi tu lebih kurang pukul 9 lebih, encik capo pergi beli breakfast. aku malas nak keluar pagi-pagi. sementara encik capo keluar beli breakfast, aku pun sambung tido. hahaha. takde lah. dah bangun pun masa tu. iron baju, siap-siapkan baju arissa nak pakaikan lepas arissa mandi nanti. masa ni arissa tido lagi. sebenarnya arissa dah bangun pukul 6 pagi tu. lepas bagi susu, mak dia ngantuk lagi so arissa yang memahami terus sambung tido balik. ahak ahak ahak.


breakfast pagi tu ialah milo ais, 2 keping roti kosong untuk aku dan untuk encik capo sebungkus nasi ... nasik... alamak aku lupa nama nasik tu. nasi dagang ke? ke nasi kandar? huhuhu. aku lupe aku lupe. lepas breakfast, terus siap-siap nak bejalan-jalan. lokasi pertama ialah pasar payang. tak jauh dari hotel tempat kami menginap tu. tapi masa ni tak beli banyak sangat. nak survey nak tengok tengok je dulu. dalam pasar tu memang panas betul. bahang. berpeluh-peluh.

possing depan mpkt (lepas bayar saman paking, possing dulu sebagai kenangan. wahahaha)
pemandangan dari mpkt kat tingkat 9

lagi satu, tujuan g pasar payang tu sebab nak pegi majlis perbandaran kuala terengganu (mpkt). ape ke hal plak nak pegi situ? huhuhu. kena saman paking la plak. hotel tu takde tempat paking. so kena paking tepi jalan je. so pagi2 nak keluar tengok ada surat cinta pink kat wiper. saman paking daaaa sebab tak masuk duit kat meter. mana la aku tau, pelancong la katakan. kalau bayar dalam tempoh 1-3 hari kena bayar RM5 je. so aku pun terus la nak bayar hari tu gak. nasib baik mpkt tu sama bangunan dengan pasar payang. sambil bayar saman boleh shopping sekali.

berkelah dalam keta kat tepi pantai batu burok

lepas tu,singgah sekejap kat pantai batu burok. tapi tak turun dari keta sebab dah nak hujan. ada kilat sekali. so, tak berani nak turun. amik gambar dalam keta je. kami pun berkelah tepi pantai dalam keta sambil makan jagung bakar. huhuhu.


dah puas tengok pantai, perjalanan pun diteruskan ke destinasi seterusnya. bersambung next entri ok. ^_-

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails