Wednesday, November 16, 2011

cuma luahan dari pengalaman

sebenarnya dah lama nak buat entri ni. tapi paham-paham je lah. aku malas nak update blog. seminggu sekali pun payah. huhuhu. apa aku nak taip kat sini mungkin mengganggu sensitiviti sesetengah orang, tapi aku cuma nak luahkan aje apa yang aku nampak dan fikir.

sekarang ni ramai pempuan suka pakai legging. tak kisah pun sape nak pakai legging. pakai la. cuma kadang-kadang aku rasa tak sesuai dengan imej yang dibawa. aku dah banyak kali terserempak dengan pempuan pakai tudung pakai legging. kebanyakannya pempuan yang badan besar. legging ni kan ketat. pastu baju yang dipakai pulak tak labuh atau dalam kata lainnye nampak la vontot. huhuhuh. so boleh tak bayangkan bentuk pemandangan pempuan badan berisi pakai legging pastu baju tak tutup vontot? cebayang cebayang.  sama tak dengan apa yang aku nampak? kalau tak pakai tudung pun ghupe tak semenggah, inikan pulak yang pakai tudung. la la la la la.

ni la ghupe legging. tapi yang pakai ni kurus. huhuhu

lagi satu awal bulan lepas, aku pegi Terminal 1 dengan encik capo. nampak sorang MAKCIK ni pakai baju hitam dan legging dengan 2 orang anak dia nak naik bas. macam biasa la, baju tak labuh dan nampak vontot. pakai legging hitam yang memang la ketat ya ampun. yang aku rasa malu bila tengok ialah sebab legging makcik tu jarang ya amat. nampak warna spenda dan kulit peha sampai la ke kaki. serupa macam separa vogel jugak. pastu pulak makcik ni menonggeng nak simpan beg dia kat bawah tepi bas tu. cebayang cebayang pemandangan tersebut. anak-anak makcik tersebut tak bagitau mak dia ke yang nampak spenda dan kulit pakai legging tu? huhuhu. makcik, makcik....

macam aku kate tadi, aku citer pengalaman aku terserempak dengan mereka yang pakai legging. aku bukan nak nasihatkan mereka di luar sana supaya jangan pakai legging. sebab kalau aku bagi nasihat nanti mesti kena lahar punye. ramainye pemakai-pemakai legging yang akan mengamuk kata macam aku alim sangat. cuma positifnya pada aku ialah...aku takkan pakai legging kalau nak pegi jenjalan atau keluar dari rumah. sebab dah tau dah macammana pemandangannya dari belakang dan tepi. azabbbb sangat ghupenye. huhuhuhu. malu Arissa nanti. cian dia *_*.

* kalau nak tengok ghupe orang pakai legging, google aje. macam-macam bentuk pemandangan ada. *_*

sekian.

5 comments:

mrspuex said...

sangat setuju dan sokong..penah jugak tgk pompuan gemoks pkai legging hitam n baju putih ats vontot..katik plak tuh..perghh...sgtt memalukan..spare part sane sini tanpa dibendung..

ya allah..kan dh ngutuk sikit..huhu..tp sekadar luahan hati jek..dh ade entry psl legging ni ku selitkan jugak luahan hati yg lame terpendam nih..hihi...

ok daa..!!

Capo Grande said...

me like it....huhu...

ada 1 lagi masa tgk wayang kat mbo akak pakai baju cekelat tu kan pakai legging gak...huhuhu

wildcutecat said...

kannnnn.....malu kan tengok. peliknya dorang yang pakai langsung tak malu. huhuhu

Chekpid said...

pesen legging ni dah melanda zaman ai kecik2 skolah rendah dulu. time tu org panggil sluar fit.ada yg penuh..ada yg paras lutut. mcm2 kaler aderr..zaman kekanak comey la paki gitu..dh besor ni, kita beringat2 le dok. ..apa ke heynya nak tunjuk spenda kaler aper kt org :p

nur zaty said...

pakai legging.
dah la dosa sbb tak tutup aurat.
pastu,niat nak tunjuk kat orang kata lawa. lagi la tambah dosa.
*sbnarnya hudo yang amat !

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails