Wednesday, November 23, 2011

baby dalam bakul

hobi aku sejak dah ada anak ni kan, asik nak beli pemenan Arissa je. Arissa dah tentu belum pandai mintak lagi. tapi mak dia yang over nak beli pemenan banyak-banyak. bukan apa...zaman aku kecik-kecik dulu tak merasa nak main pemenan yang macam-macam ni. keluarga susah la katakan. tsk tsk tsk. disebabkan itu aku beli pemenan banyak-banyak untuk Arissa. rajin betul aku mengintai kedai-kedai online yang jual pemenan. kalau pegi shopping complex pun kompem aku intai kedai pemenan jugak. kalau bekenan dan lain dari yang lain, kompem aku beli. kalau tak....selagi tak beli jiwa aku tak tenang. kui kui kui.

kalau tengah syok tengok tv tetibe channel bertukar, memang budak kecik ni la punya keje
ni kisah masa Arissa belum pandai mintak la. kot kot dia dah pandai minta nak itu ini nanti, entah-entah aku tak layan. hahahaha. tapi kan.......Arissa ni cepat bosan. 2,3 hari je die excited dengan pemenan baru. lepas tu, pandang pun tak hingin. benda yang bukan pemenan jugak yang dia sibuk nak main. kalau nampak gunting, lagi laju dia merangkak nak amik. ni kes kalau aku tengah nak balut bungkusan la. gunting dan benda tajam memang kena jauhkan dari Arissa. dah la semua benda nak masuk mulut je. huhuhu.



 kalau tetiba tv bertukar kaler biru...paham-paham aje la. kadang-kadang to time citer tengah suspen tetiba jadik biru. huh! saba aje la.


asal aku tengah lipat baju aje, memang bakul ni la dia nak main. siap berdiri berpaut kat bakul ni. macam la bakul ni lagi berat dari die. sekali bakul ni bergerak, terus melalak sebab jatuh.


layan la Arissa main kejap. teringin sangat nak merasa duduk dalam bakul. kalau tak layan kang, memang abis segala baju yang dah dilipat dikirai balik.


tengok, muka ceria Arissa dapat masuk dalam bakul.




sekian. *_*

4 comments:

Chekpid said...

ala tomeinya mata bulat plak tu. bdk2 mmg cmtu kan, main sekejap je. brg2 dlm rumah jgk yg dia gemor :)

Chekpid said...

ala tomeinya mata bulat plak tu. bdk2 mmg cmtu kan, main sekejap je. brg2 dlm rumah jgk yg dia gemor :)

Rozie said...

Ala cute nya dier..

mekchu said...

toshiba regza.. huhuhu

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails