Monday, November 14, 2011

lain dulu lain skang

zaman skang memang berbeza betul dengan zaman dulu. takde la dulu sangat. lebih kurang 5-6 tahun lepas la. kalau dulu-dulu, bila balik kampung ramai-ramai mesti berkumpul dan beborak. itu untuk orang dewasa la. kalau budak-budak, mesti nak main. main masak-masak untuk budak-budak pempuan. main tumbuk-tumbuk untuk budak laki. dan macam-macam la dorang main, aku pun tak pasti. kalau masa zaman aku budak-budak dulu, aku suka main mak-mak, masak-masak, kawin-kawin ^_^, main nyorok-nyorok, main tembak-tembak, main hujan, main softball, main pertandingan menyanyi dan macam-macam lagik. huhuhu. seronoknya bila teringat.

skang ni kalau balik kampung, memang susah sangat nak tengok budak-budak ni main-main macam dulu. kalau tak main-main tapi belajar ok gak. tapi...hmmm lagi teruk rasanya perubahan skang ni. bukan budak-budak je berubah, orang dewasa pun sama jugak. ni aku kaitkan dengan family aku la ye. family orang lain aku tak tau.

untuk lebih jelas, meh la layan gambar. ni situasi masa hari raya aidiladha hari tu di kampung aku di Kuala Pilah. gambar di ambil pada masa yang sama. begini la situasinya setiap kali balik kampung. dari siang ke malam memang melekat kat depan menda alah tu.

 mengadap laptop. main game.

 mengadap laptop gak. main game jugak.

 mengadap acer tablet. main game jugak.

 mengadap netbook. main game jugak.

 mengadap netbook jugak. main game jugak.

 huh! netbook sape yang kosong ni? huhuhu. ni port aku. tengah layan Plant Vs Zombie. tapi benti kejap sebab nak snap gambar punya pasal.

 yang ni layan ipad kat luar rumah. mungkin sebab port dalam rumah dah penuh. pun layannnn game jugak.

budak kecik ni tido. kalau tak, dia pun sama nak main game. game peberet arissa 'Talking Tom'.


dulu-dulu nak jumpa rumah ada 1 laptop pun susah. skang ni laptop / netbook / ipad / tablet sorang satu. baru sekolah rendah, dah ada netbook / tablet sendirik. aku dulu tak merasa. beli netbook pun baru je bulan 6 ari tu. *_*. kalau tak, mengharap pc atau laptop opis aje.  budak skang kayo-kayo belako.


2 comments:

Chekpid said...

betul tu...zaman skang bdk2 mmg main game jek kerjanya, bukan je budak..mak budak, bapak budak pun samer.ha2

wildcutecat said...

betul tu. lagi 4,5 tahun tah macam mana lak perubahannye.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails