Tuesday, November 1, 2011

oh manisnya, manisnya senyuman mu

"Kacak luar kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Senyum
Tak perlu kata apa-apa..."


Rasanya semua tau lirik kat atas ni lagu apa kan? Senyum! semua orang kalau senyum mesti comel ^_^.  kalau baby yang senyum lagi lagi lagi lah comel sangat! suatu ketika dulu aku pun susah sangat nak senyum. orang buat lawak atau apa-apa pun mesti muka aku masam aje. yup. muka aku memang cenggitu sejak kecik lagi. itu la muka aku bila idle. orang yang tegur aku suruh senyum memang sengaja nak carik gaduh dengan aku. sukahati aku la nak senyum ke tidak. bukan aku kacau orang pun!

ya...aku masih ingat masa aku form 2. aku benci sorang kakak senior sekolah aku sebab masa aku tengah beli barang kat koperasi sekolah dia perli perli aku kat situ pasal aku taknak senyum. kalau tegur cara baik maybe aku boleh terima. ni tegur cara nak carik gaduh. sejak tu aku benci itu kakak. dan padan muka kakak tu sebab failed SPM. wawawawa...aku bukan mengejek tapi itu la balasan kalau asik nak menyibuk tepi kain orang.

aku bukan taknak senyum. tapi aku susah untuk senyum. ye...bukan kakak tu sorang. tapi ramai lagi yang tegur aku kata muka aku masam je. la la  la la. aku nak buat macam mana? muka aku memang cenggitu? kalau aku tengah sakit hati, lagi la masam berganda-ganda ;-(.

dulu ada penyanyi kumpulan 911. ada 3 orang. tapi yang paling memikat hati ialah penyanyi utama dia. Lee. dia sangat comel dan mempunyai senyuman yang sangat-sangat manis. kalau tak caya, layan gambar beliau ni:


aku minat sangat dengan dia dan siap tampal poster dia lagik dalam bilik. dalam poster tu senyuman dia memang terbaeeeekkkk. malangnya aku tak jumpa gambar macam poster tu kat google. sejak tampal poster Lee 911 ni, hari-hari aku duk mengadap cermin sambil practice senyum. aku nak senyuman macam dia. aku nak senyuman semanis Lee 911. memang susah gile nak senyum ok. rasa macam otot yang mengawal senyuman tu dah keras. tapi sebab nak senyuman ala-ala Lee 911 punya pasal, hari-hari belatih sampai la aku dah  bole senyum. hahaha. rasa lawak bila teringat tapi itu la hakikat dan kebenarannya. masa tu umur aku baru 14 tahun. owh...muda remajanya aku ^_^.

lagi sorang yang bagi aku memiliki senyuman yang menawan ialah pelakon hindustan Rani Mukherjee.

 Rani juga menjadi inspirasi aku untuk tersenyum. senyuman dia sangat manis. aku suka tengok dia berlakon dan part yang paling aku suka tengok bila Rani berlakon ialah masa dia senyum. sangat-sangat gojes ^_^.

2 orang di atas ialah sumber inspirasi aku suatu ketika dulu masa nak belajar senyum. ada ke orang macam aku ni? perlu ada sumber inspirasi pulak? hahahaa. skang tak perlu dah kot sebab dah bole senyum sendiri. tapi masa dulu-dulu aku memang tak reti nak senyum + susah nak senyum. kalau tengok album gambar dari kecik sampai besar, memang masam je muka aku nih. setat dah abis sekolah kot baru pandai senyum amik gambar dan mula sedekahkan senyuman kat orang. tapi bukan la semua orang. lagi satu kalau aku tengah takde mood memang takkan ado la nak senyum-senyum *_*.

nak letak gambar-gambar aku masa tak tau senyum masa amik gambar. tapi semua album ada kat kampung + sensored sebab tak pakai tudung. la la la la. so aku letak gambar yang dah tau senyum la ye.

senyuman pegi kenduri kawin tahun 2007

 walaupun tak semanis senyuman Lee 911 dan Rani Mukherjee, tapi dah bole la senyum bila amik gambar. ^_-. (kurusnya aku masa ni. hmmm...agak-agak bole kurus macam ni balik tak?) huhuhu

senyuman untuk photoshoot majalah mingguan wanita sekitar tahun 2007. (tsk tsk..kurusnya aku *_*. sentap tengok gambar-gambar masa kurus dulu)
senyuman masa bertunang, tahun 2010
senyuman masa kawin, tahun 2010 (arrggghhh..masa ni dah stat tembam)

senyuman dah ada baby, 2011 ^_^

sekian, entri senyum-senyum hari ini ^_^.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails