Thursday, November 3, 2011

takut ke tak takut?

tak tau nak klasifikasi kejadian semalam ni menakutkan atau tak. mungkin sebab situasi semalam menjadikan ia tak seram. tapi kalau situasi yang normal, kompem menggeletar satu badan aku nih.
semalam aku balik lewat atas sebab-sebab tertentu. pukul 5.45 petang aku tengok tinggal sorang dua je dalam opis ni maka aku pun amik keputusan tunggu encik capo kat bawah. mana la tau tetiba nanti sedar-sedar aku tinggal sorang je dalam opis. so, lebih baik aku turun dulu. at least kat bawah kalau jadi ape-ape yang tak diingini boleh lari kat pondok pak guard. huhuhu.

disebabkan hujan, aku berdiri menyandar kat tepi dinding bangunan. cuaca pun gelap sebab hujan. cuma hujan dah tak lebat. tapi still hujan lagi. masa berlalu dan ada la beberapa orang lalu lalang depan aku sebab nak balik keje. yang tunggu bersama aku pun dah balik sebab orang yang menjemput dah sampai. mata aku meliar aje tengok kat pintu pagar kot-kot encik capo dah sampai. disebabkan takde, maka aku pun main game kat hp sambil bersandar. orang lalu lalang pun aku tak pedulikan sebab leka main game.

sedar tak sedar dah 55 minit  aku berdiri mennyandar kat dinding sambil main game. tetiba nampak tupai berlari tepi aku. aku siap cakap kat tupai tu jangan lari kat aku. nanti tak pasal-pasal aku buat aksi akrobatik kat situ. huhuhuu. permainan game tetap diteruskan walaupun si tupai kejap lari sana kejap lari sini. masa ni aku akui aku dah mula rasa nak marah sebab lama bona menunggu. tapi still cuba cool down memandangkan hujan macam-macam boleh berlaku. jem, jalan licin dan sebagainya.

masa ni memang takde sape dah. tinggal aku sorang aje masih setia berdiri ditepi bangunan. cuaca makin gelap tapi still terang lagi. namun hujan masih belum berhenti. tetiba mula la aku teringat kisah-kisah seram di bangunan opis ni. cepat-cepat aku tepis sebelum aku mula takut. skang aku berani lagi sebab aku tengah sangat marah. wawawawa. jam dah hampir pukul 7 malam. tak lama pastu tetiba dengar suara pempuan tergelak mengilai punya la kuat. aku pandang kiri kanan atas dan depan. takde sape-sape pun kecuali pokok-pokok di hadapan aku. suara mengilai masih ada lagi cuma dah tak sekuat tadi. sebenarnya aku tak tau nak buat reaksi apa. sepatutnya aku patut merasa takut dan lari dari situ. tapi disebabkan perasaan marah tengah menguasai diri, maka aku masih teguh berdiri di situ sambil buat tak tau dan layan main game. aku marah la sebab sejam dah aku menunggu sorang-sorang. huhuhu. rasanya kalau aku tengah tak marah, mesti aku dah menggigil-gigil dan lari.

tak lama pastu encik capo pun sampai dan cepat-cepat aku masuk dalam keta sambil  flashback kejadian yang baru berlaku tu dalam kepala aku. nasib baik 'dia' tak munculkan diri depan aku. agak-agaknya kalau 'dia' muncul depan aku masa aku tengah marah, apa aku akan buat atau cakap ek? huhuhu. semoga aku takkan mengalami kejadian seumpama itu lagi. aku tak mau terlibat dengan kejadian seram sebab aku memang penakut. owh...syukur la masa tu aku tengah marah. perasaan takut langsung tak ada. fuhhh...

2 comments:

Iyiana said...

hantu suzana tu.. yana kalo balik lambat lagi rela stay di opis dari stay kat luar. tak pernah nampak atau dengar ngilaian camtu. tapi takat tetiba dengar bunyi sore org bercakap, bunyi printer beroperasi tu da biasa. wat tatau jer.. al maklum la, bangunan lama, tapak bangunan ni pon ada sejarahnya tersendiri..

wildcutecat said...

hantu suzana??? tak pernak dengar pon. siapa suzana? huhuhu. akak lagi takut stay kat opis sbb takut dengar bunyi telefon berdering sana sini n bunyi lain2 tu. huhuhu.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails