Tuesday, July 19, 2011

aku yang panas hati

petang ni aku betul-betul sakit hati. geram memang geram sangat. semua ni buat aku rasa nak menyesal keje jawatan skang. tapi belum menyesal lagi. rasa jek.

aku ada meeting petang tadi dengan user. present sistem yang aku dah bangunkan. ni meeting kali kedua yang aku hadir sejak aku amik alih sistem ni. meeting yang lepas, ada la user mintak beberapa perkara. benda yang dorang mintak tu jadi isu masa tu dan penting untuk dimasukkan dalam sistem. so aku pun buat la apa yang dorang nak. dah keje macam aku nih, kutip keperluan user dan jadikan dalam bentuk sistem. buat programming ni memang seronok tapi kalau dapat user macam @%$!*, dah jadi beban plak rasanya.

masa aku present sistem tadi yang buat aku bengang ialah...dorang ni tak pernah berbincang sesama sendiri ke sebelum mintak unit aku buat sistem ni? masa present tu la sorang cakap a, sorang cakap b, sorang cakap c, sorang cakap d. kau nak betelagah sesama sendiri depan aku buat ape? lepas tu tanya aku pulak pasal keje dorang. buat macam ni ke buat macam tu ke? wei???? aku ni bangunkan sistem je. apa keje kau buat mana aku tau.

paling aku sakit hati ialah...bila aku tunjuk kat dorang report yang dorang mintak aku buat masa meeting lepas. report tu aku buat sebijik macam dorang nak masa dalam meeting dulu. setiap field, setiap susunan, setiap tajuk. tapi kan!!!!!!!!!!!!!!!HAMPEH sangat! dia bole tak ingat dia ada suruh aku buat. siap kata aku tersilap buat. woi bongok. aku salin apa kau cakap. apa kau mintak. tu la yang aku tunjuk tu yang kau nak. nasib baik ada sorang yang datang meeting tu cakap memang ada disuruh buat masa meeting sebelum ni. aku dah banyak kali cakap, ni kan yang dimintak masa meeting lepas!!! lepas tu ada lagi yang dia mintak, lepas tu macam pelik bila aku dah buat. masa tu la kata tak sesuai la form n report tu. tak jadi lah. tukar report lain la. kepala hotak agaknye. ingat aku buat sistem ni tak guna masa n otak agaknye.ingat aku ada 1 je ke sistem nak handle? 8 sistem tau tak yang aku kena handle serentak!!!

lepas tu sorang sorang cakap nak macam ni nak macam tu. masa meeting tak nak datang. bila dah present baru nak tunjuk muka. masa tu la kau nak itu nak ini. masa meeting hari tu orang tu cakap a. meeting hari ni cakap b pulak. ni yang maleh keje dengan orang buta it ni. dah aku pulak macam dipersalahkan. aku buat sistem macam yang kau nak. kau nak a, aku buat a. kau nak b aku buat b. salah aku ke kalau korang yang tak berbincang sesama sendiri? masa tu la nak betelagah itu salah patut macam ni. yang tu kata patut macam tu bukan macam ni. so...jangan nak kata aku kurang ajar bila aku dah panas hati dalam meeting tadi. memang nada tengah marah tadi. lantak kau la. memang aku menjawab dengan hati yang panas.

buta it satu hal. boleh plak suruh aku yang keyin data dalam sistem. kepala hotak lagik tu. aku buat sistem ajo. yang nak pakai kau. kau la keyin sendiri. ni semua golongan orang dah separuh abad pemalas nak buat keje. tau nak melepak kat kedai mamak je. apa lah malang aku dibagi sistem ni dan jumpa user2 yang macam mangkuk ni??? ni yang buat aku nak g amik exam ptd nih. nak tukar profession. maleh nak layan user macam hampeh.

7 comments:

Hani said...

huhuhu...
gunakan black n white documentation. document kan changes / user requirement. mintak diorg sign. then apa2 kes cam nih terjadi... ko ada black n white diorg mintak.
masa buat doc tuh, bgtau diorg...pk baik2...once dah sign, no changes!

hai....ni le IT diba... yg kitarang wat documentation nih pun jadi problem gak... tak setuju, tak bayar. ko kira dlm satu gomen...boleh lagi nak firm ngan diorg. sbb diorg tak de kena bayo kan??? eh ke kena??

Arissa said...
This comment has been removed by the author.
wildcutecat said...

sepatutnye macam tu la prosedurnya. tapi kat gomen takde sign2 masa perbincangan. sign masa dah siap je. huhuhuhu. sakit jiwa aku. mentang-mentang tak yah bayar. huhuhu

Iyiana said...

masa present x wat minute utk diedarkan kemudian ker? erm.. rasanya kalo ada minute pun tak guna kalo sikap jumud tu ada di diri masing-masing,

wildcutecat said...

dorang xde wat minit yana. meeting diorang yang arrange kan dan buat kat tempat dorang. akak cuma ada apa yang akak salin hasil dari meeting aje. huhuhu

eITA said...

trime kasih....hadiah dah sampai....anak saye suke sgt...

wildcutecat said...

eita: same2. sy suke bila anak awak suke ^_^.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails