Thursday, July 21, 2011

jom shopping sambil berdiskaun

lama betul aku tak update stok baru kat kedai online arissa. nasib baik arissa tak tau, kalau tak, mesti dia mengamuk sambil cubit tangan n muka aku dengan kuku dia yang tajam walaupun dah potong kuku. sakit tau. huhuuhu. untuk sesape yang tak tahu, arissa's choice ialah kedai online arissa, aku dan encik capo. kami menjual baju n barangan baby dan kanak-kanak. tudung pun ada. tapi biasanya tudung customer datang rumah beli. senang. boleh terai sekali.

kami menawarkan diskaun untuk pelanggan-pelanggan kami. walaupun diskaun tak la sehebat mega sale yang sampai 70% ke 80%, tapi still dapat berjimat. jom tengok apa yang kami diskaun kan:

Sebagai tanda terima kasih kepada pengunjung dan pelanggan di Arissa's Choice, kami menawarkan diskaun seperti di bawah. Mungkin tak seberapa jika dibandingkan dengan online shop yang lain, tapi anda tetap dapat berbelanja dan berjimat dalam masa yang sama. Hebat kan ^_^???

Returning Customer = Diskaun RM1
Maksud returning customer ialah customer yang pernah membeli di Arissa's Choice dan kembali membuat pembelian. Tak kisah apa pun value sebelumnya asalkan anda ialah returning customer anda layak menerima diskaun ini dengan syarat membuat pembelian melebihi RM20 (tidak termasuk kos penghantaran).

Pembelian melebihi RM50 dalam 1 transaksi (tidak termasuk kos penghantaran) = Diskaun RM1
Pembelian melebihi RM100 (tidak termasuk kos penghantaran) = Free Postage

Pembayaran dalam masa 24 jam dari masa pengesahan dari Arissa's Choice = Diskaun RM1

di arissa's choice, kami cuba meletakkan harga yang rendah sedikit daripada harga pasaran. (selepas buat survey dan tinjauan). mungkin ada kedai online lain yang tawarkan harga lagi rendah, tapi adakah anda akan dapat diskaun-diskaun seperti di atas? selepas ditolak diskaun, harga yang dijual di arissa's choice akan jadi lebih rendah dan murah. aku akan tunjukkan macam mana pelanggan kami boleh berjimat di arissa's choice ye.

misalnya nak beli holabebe pyjamas.

harga pasaran = RM 35.
harga arissa's choice = RM 30.

dah jimat RM 5.

diskaun yang arissa's choice tawarkan.

1. pelanggan baru
a) jika beli > RM 50 -->RM 30 - RM 1 = RM 29
jika beli < RM 50 --> RM 30

b) bayar dalam tempoh 24 jam dari tempoh emel pengesahan dari arissa's choice
beli > RM 50 -->RM 29 - RM 1 = RM 28
beli < RM 50 --> RM30 - RM 1 = RM 29

2. returning customer
a) terus dapat diskaun RM 1 jika beli > RM 20
RM 30 - RM 1 = RM 29.

b) beli pulak lebih dari RM 50 dalam satu transaksi, dapat diskaun RM 1 lagi 
RM 29 - RM 1 = RM 28.

c) bayar pulak dalam tempoh 24 jam dari emel pengesahan arissa's choice, dapat diskaun RM 1 lagi
RM 28 - RM 1 = RM 27


* harga yang aku kira tak termasuk kos pos.  kos pos adalah RM 5 untuk semenanjung dan RM 9 untuk   sabah dan sarawak. untuk makluman, kos pos sebenar ialah RM 6 untuk semenanjung. kami dah diskaun kan kos pos sekali (semenanjung sahaja). so lagi jimat kan?

untuk barangan yang lain, anda kira sendiri ye. tapi kalau malas nak kira, masa buat tempahan nanti kami akan kirakan untuk anda dalam emel pengesahan.

bukan itu aje...arissa's choice juga memberikan free gift kepada 10 pelanggan pertama yang beli secara online.so, bukan saje anda boleh berjimat, malah dapat free gift sekali.

kesimpulannya, jom shopping kat arissa's choice ^_^. 
 
http://arissaschoice.blogspot.com

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails