Saturday, July 9, 2011

bukan salah transformers

dah 2,3 minggu transformer ditayangkan kat pawagam, baru hari rabu lepas aku dan encik capo pegi tengok. lepas keje terus pegi mbo cinema. orang tak ramai tengok. belas-belas je kot. bagus la tu takde la sesak wayang. so sebelum masuk, kami pun beli pop corn dan air buat bekalan masa menonton nanti. dah duduk kat kerusi kami, terus kunyah pop corn sambil tengok preview iklan-iklan movie yang akan datang. tetiba ada satu bau yang spoilkan mood aku.

hampeh betul. sape la punya kaki busuk sangat nih??? ntah sapa yang keluarkan kaki dari kasut sambil tengok wayang tah. semerbak bau busuk. korang bayangkan la ye bau kaki yang berpeluh-peluh dalam kasut pastu bukak kasut. macam sial tau bau die. kalau kat rumah tu lain la. ni kat tempat ramai orang. tak beradab punya orang. sepanjang tengok citer transfotmer tu, memang diselubungi bau kaki busuk. tak tenang aku nak tengok movie. tangan sebelah tutup hidung sebelah lagi makan pop corn.

pastu 4 ekor  mat rempit jakun mana tah tak penah tengok wayang agaknye. memekak macam beruk dalam wayang tu. tapi mat rempit ni bukan melayu la. tak nak la sebut bangsa apa. tapi yang nyata bukan melayu. hahaha. bukan melayu pun ada mat rempit ka? buat wayang tu macam rumah sendiri. tak pikir sensitiviti orang lain yang tengah menonton. macam orang tak berakal perangai masing-masing.

tak abis kat situ, orang yang duduk kat seat sebelah encik capo la buat hal. ni pun bukan melayu. dah la tak tau nak silent henset dalam wayang. henset berbunyi-bunyik tak nak jawab. memekak-mekak je. bukan sekali dua, tapi berkali-kali. encik capo yang sudah hilang sabar pun sound itu orang. siap ada 'stupid' kat hujung ayat dia. huhuhu. ontah orang tu dengar ntah tidak.

tak aman nak tengok transformer. dengan bau kaki busuk, dengan 4 ekor mat rempit dengan bunyik henset memekak mekak. awal-awal citer tu aku memang tak faham. agak boring sebab banyak sangat bercakap, pastu aku tak paham hujung pangkalnye. bila dah stat transformer lawan-lawan, baru la best dan excited. setiap kali lepas tengok movie transformer, mesti aku teringin nak bela transformer. tak kisah la optimus prime ke bumblebee ke. janji robot macam dorang. bia bertukar ada bunyik 'nyot nyet nyot nyet'. hahahhaa. aku tak reti nak buat bunyik tu. tapi aku sangat suka bunyi transformer bertukar.

lepas ni mau tengok transformer 1 dan 2 marathon. sebab sudah lupa. ^_^

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails