Monday, July 11, 2011

mula berkata 'TIDAK'

entri ni bukan pasal TIDAK pada rokok ye. ni pasal diri aku sendiri. eh...bukan aku merokok tau.

bulan 8 ni opis aku jadi tuan rumah untuk satu event. so, kena la nak berpakaian seragam. bukan la baju seragam macam baju polis / tentera/ hospital. cuma kalau perempuan buat baju kurung dari kain yang sama. begitu juga lelaki. aku suka idea tu. memang nampak lawa je kalau 1 unit seragam baju. senang orang lain nak tau tu tuan rumah.

masalahnye bile 1 opis nak lawa...yang kena keluar duit...diri sendiri. nak ke tak nak ke...kena jugak berpakaian sama. kena jugak bayar duit kain. masalahnye bagi aku...kalau benda yang kite dipaksa untuk pakai dan bayar tetapi kena keluarkan duit sendiri, harganye kena la berpatutan. kalau bawah RM50, aku rela lagi. ni RM80-RM90. bagi aku tu mahal untuk sesuatu yang aku dipaksa untuk bayar. duit kelab kan ado. kenapa tak separuh bayar duit kelab, separuh lagi diri sendiri bayar? apa guna aku bayar duit kelab kalau kegunaannye hanya untuk jamuan. nak buat jamuan pun kadang-kadang kena bayar RM5 lagik. *_*

kalau disebabkan bayar separuh untuk harga kain tu guna duit kelab menyebabkan orang yang tak bayar duit kelab pun mendapat faedah, macam mana dengan jamuan? orang yang tak bayar pun makan jugak. so apa faedah atau kebaikan aku dan orang-orang lain yang bayar duit kelab??? setau aku, kat sini, orang-orang yang tak bayar duit kelab ni dapat sama macam yang orang bayar duit kelab. macam tak adil pun ado. tak telus. tahun depan aku malas nak bayar duit kelab bole? sebab kompem aku pun boleh makan jamuan dan dapat faedah sama macam orang yang bayar duit kelab.

so masa survey pendapat staff, aku salah seorang yang tanda pada column 'TIDAK SETUJU'. 3 orang ajo yang tak setuju daripda 37 orang. yang lain semua setuju. masa tu dah agak dah, dan aku pun dah cakap kat orang yang buat survey tu:

'ni ramai yang setuju ni, kalau saya tanda tak setuju pun tetap kena bayar jugak kan?'

masa ditanya kenapa tak setuju, aku jawab je mahal. mesti ada yang mengutuk kat belakang. gaji RM XXXX pun tak mampu? beli henset Xperia Arc mampu pulak (wahahaha. nak jugak mention henset baru). beli mainan arissa RM XXX mampu pulak. memang la...semua tu sebab aku suka. sebab aku nak. so aku sanggup keluarkan duit untuk benda-benda macam tu. ni untuk bayar sesuatu yang aku taknak tapi terpaksa, aku jawab je mahal. aku tak salahkan mekchu and the gang yang bersusah payah pegi kedai pilih kain tau. cuma aku tak puas hati kenapa tak guna duit kelab separuh untuk bayar duit kain tersebut. sekali lagi nak highlight...untuk apa bayar duit kelab???

mmmmm...saje je luahkan perasaan. kalau simpan dalam hati je lama-lama menanah pulak. so better luahkan walau hanya dengan buat entri.

lalalalalala. #TDDMKA (nak jugak. huhuhuhu)

2 comments:

Arissa said...
This comment has been removed by the author.
Capo Grande said...

nak save duit g langkawi sekali lagi...yuhuuuu...

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails