Tuesday, June 12, 2012

aku bukan aku....yang dulu

semalam suatu perkara yang buruk telah berlaku. petang semlam lepas balik keje dan selepas jemput arissa, aku ajak kaktih dan lida makan mcdonalds kat seremban parade. so total semua ada 4 orang termasuk arissa. lepas mengenyangkan perut dengan foldover,teman kaktih beli kasut kat parkson. setelah satu-satu kasut dibelek takde yang bekenan, kiteorang pun nak balik, sehinggalah lalu depan sembonia.

aku terberkenan dengan salah satu kasut kat situ lalu suruh kaktih beli untuk dia. sebab aku takde duit. kalau aku ada duit, kompem aku yang sambar dulu kasut tu sebab bekenan sangat. salesgirlnya takde kat situ. puas la menunggu langsung takde salesgirl yang datang melayan. disebabkan lama sangat menunggu, aku pun nak jugak beli kasut sembonia tu sebab lama sangat tengok, tak boleh jadi kalau tak jadikan milik sendiri. penyudahnya aku dan kaktih nak beli kasut yang sama cuma size tak sama ^_^. lepas dah dekat 10 minit tunggu barulah datang salesgirl. dah mintak size dan try, terus kompem beli.

sementara salesgirl tu tulis resit aku pegi tengok barang lain. dah setel tu dan nak bayar, tetiba aku pelik sebab hage kasut yang tertulis kat resit tu tak sama dengan yang aku dan kaktih tengok kat display. aku pun tanya a kat salesgirl tu:


aku: "tadi hage dia RM 89, nape kat resit RM 99????"

salesgirl: "kat kotak tulis RM 99"

aku: " tak. kat kasut display tu RM89!. betul tak katih?" (aku jawab balik sambil mintak kaktih kompemkan, takut-takut aku yang silap pandang. kaktih mengiakan kata-kata aku).

so, salesgirl tu pegi tengok balik kat tempat kasut tu. cashier pun terpaksa la tunggu walaupun dia dah scan hage kasut tu. nasib baik memang takde orang nak bayar masa tu. lama sangat salesgirl tu hilang, aku pun ajak katih g sana.

aku: "kaktih, jom a g tengok. kang tah-tah dia g tukar  hage kasut tu jadi RM99."

baru beberapa tapak melangkah, salesgirl tu datang balik.

salsgirl: "hage die RM 99. hage kat semua kotak RM99"

aku: mana boleh macam tu? display dah tulis RM89!!!!

salesgirl: "harga memang RM99. itu mungkin diorang salah letak"


masa ni salesgirl ni jawab dengan sangat annoying. mula-mula aku macam nak terima kenyataan. tapi tiba-tiba aku terfikir, aku tak salah. so, kenapa aku kena berdiam diri dan hanya terima macam tu je??? lagipun salesgirl tu sangat biadap.

aku: "that's ur problem la kalau salah letak harga. tapi i nak beli kasut ni sebab hage tulis RM89". (masa ni aku dah menggigil-gigil sebab terlalu marah. aku terasa sangat darah aku naik dari kaki sampai ke kepala)

salesgirl: "kite tak boleh bagi RM 89, nanti sini kena tolak duit"

aku: "bukan salah i! sape suruh u tak cek? keje buat ape?"

(suara aku memang dah tinggi. darah memang tengah mendidih-didih masa ni. dengan menggigil sebab terlampau marah. aku cuba kawal situasi tapi memang tak boleh hilang menggigil. bukan menggigil sebab takut ok. tapi sebab telampau marah).

salesgirl: " kalau u nak beli, beli a. kalau tak, tak payah beli"

pastu dia pun blah.

aku: " stupid $%#@* %^$#@(*^% ^%#$%^" (terpaksa sensored. sure korang tak percaya aku mampu ungkapkan kata-kata tersebut!!! cakap kuat-kuat bia dia dengar)

masa ni kat kaunter. budak cashier tu pandang je la. aku memang tak salahkan dia. aku marah sangat dengan salesgirl tu sebab nak lepas tangan macam tu je padahal memang salah kau pun. kalau orang lain pun salah letak harga apesal kau tak cek??? dah kau memang jaga bahagian tu.

sambil bayar, mulut aku memang mengomel sebab hati masih panas.

"stupid c%$*$%. stupid! "

aku beli jugak kasut tu sebab aku memang nak. masa tengah marah tu aku memang nak kate aku nak jumpa manager. niat memang ada. tapi aku dah terlalu menggigil. marah berapi-api ok sampai menggigil-gigil. 1st time aku bergaduh dan mengamuk kat shoping complex. tapi bukan mengamuk tak bersebab. memang ada sebab. dah balik rumah, gigilan hasil darah yang mendidih masih tak hilang lagi. aku citer kat encik capo. terus dia suruh call parkson seremban parade dan buat aduan. disebabkan marah aku masih lagi berapi, aku terus google no telefon dan telefon. aku citer semua dan bagitau salesgirl tu biadap. orang yang jawab call tu suruh datang sana nanti. i don't mind. aku dipihak yang benar.

* aku tak letak bangsa. sebab nanti racist katanye.

** minggu lepas aku marahkan cashier KFC. pun sebab dia biadap. cuma masa tu tak seteruk kejadian kat parkson semalam. owh..tak sangka akhirnya aku yang pendiam dan penakut nak bersuara sejak kecik sudah berani bersuara kerana benar. la la la la la.

aku bukan nak berbangga sebab dapat marah dan maki orang. tapi aku cuma melakukan apa yang aku patut lakukan sejak lama dahulu. bakal jadi mulut lazer lepas ni. no simpan simpan or pendam pendam lagi. enough is enough. huh!!!


sekian entri senang hati aku.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails