Friday, June 24, 2011

macam ni baru betul

hari ni aku mc lagi. tambah tolak darab bahagi, 2 hari aku mc. baru je balik dari klinik. bukan pegi klinik semalam. rasanya nak reject klinik semalam. sebabnye??? huhuhu. bila kite sakit, kite pegi klinik, kite mesti la nak doktor cek dan bagitau apa penyakit kite kan. doktor semalam, langsung tak cek aku. aku cakap aku sakit perut, demam, pening dan rasa nak muntah-muntah. tapi dia langsung tak cek. tak cek tekanan darah, tak cek degupan jantung, dan sebagainye.

dia asik becakap je. memang a mula-mula dia bercakap pasal kesihatan dan pemakanan. tu kira nasihat la kan. pastu dia ulang-ulang 4,5 kali soalan tanye aku sakit apa. geram jugak aku semalam sebenarnye. dah la tak cek, asik mengulang-ngulang soalan je. pastu ubat yang sepatutnya bagi dia tak bagi. hampeh tul klinik tu. hari ni aku masih tak sihat lagik. ikutkan boleh je pegi klinik semalam tambah mc satu hari lagi sebab tak sihat lagi. tapi aku tak mau pegi klinik semalam.

hari ni pegi klinik penawar kat ampangan. bila cakap je sakit apa, terus doktor cek mata dan tekanan darah. rerupanye tekanan darah aku rendah. tu pasal aku mengalami simptom-simptom yang aku sebut. so, doktor suruh aku makan banyak siput sea food macam kerang dan yang sewaktu dengannye untuk tambah darah balik. selain daripada tu kena cukup tido (bab ni memang payah sket sebab aku kena ikut jadual tido arissa). doktor pun bagi mc dan ubat yang sesuai. macam ni baru la betul punya doktor. bayar mahal pun tak pe janji dia cek. ni kalau aku tengah pregnant tekanan darah rendah ni maun kena tahan wad nih.

ubat pun aku dah makan. cuma nak tido tu payah la kot sebab arissa tengah segar bugar main nih. huhuu. harap-harap esok boleh ke opis. kalau tak, buruk rekod aku banyak mik mc. huhhuuhu.


arissa.....jom tido sayang...mak ngantuk nih. *_*


* oh ya, sorry ya menghampakan korang yang ingat aku pregnant. huhuhu. aku tak pregnant. arissa baru 5 bulan lebih ^_-. cepat beno nak dapat adiknye. huhuhu

1 comment:

Chekpid said...

try get rest ye mama..sakit mcmana pun, anak jadi keutamaan..kan!

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails