Thursday, June 9, 2011

makan-makan lagi

masih ingat entri wish besday untuk mak aku hari selasa semalam?

arissa dan wan pilah die

petang selasa, lepas balik keje, aku singgah di kedai kek baker's cottage untuk beli kek besday. alang-alang dah ada kfc kat situ, aku pun terus je beli 1 barrel yang ada 21 ketul ayam. kompem la amik semua spicy.

kek eskrim strawberry

jom makan
dah beli kek dan kfc, arissa pun dah ada kat pangkuan aku, maka kami pun menuju ke rumah kakngah. mesti cepat sebab aku beli kek eskrim. orang kedai kek tu kate blh tahan 1 jam tak masuk peti ais. so kami pun bergegas ke rumah kakngah.

acara potong kek diiringi nyayian lagu besday oleh anak2 buah aku
sementara tu, kami berpossing dulu. hari ni selasa...kena pakai baju korporat daa...

sampai-sampai je kaktih n family dah ada. anak-anak bancik pun ada kecuali bancik sebab bebudak tu memang lepak rumah mama@makngah dieorang stat cuti sekolah hari tu. kakngah n anak2 kompem la ada sebab buat makan2 kat rumah kakngah. lida ada, dan paling penting, besday girl pun ada. hihihi.

semua tengah kusyuk makan kfc
budak kecik ni pun nak makan kfc??? mengicak kat maktih die la tu

so, semua dah ada, acara potong kek pun bermula sambil diiringi nyanyian happy besday oleh cucu-cucu mak aku. sebenarnye mak aku tak tau pun nak buat sambutan besday beliau hari ni. macam biasa la, tetiap tahun mmg sambut besday mak aku, tapi memang tak penah bagitau mak aku pun. tau-tau adik bradik bekumpul, ada makanan dan kek. camtu la tetiap tahun. huhuhu.

semua tengah kusyuk makan
dari kiri: arip, mak aku, arissa, adif dan helmi. 3 bujang sepah lat ta li lat. huhuu

ikutkan mak aku, tak kuasa nak potong2 kek dan menyanyi2 bagai nih. tapi dah anak2 dan cucunye nak buat cenggitu, teruskan je la. lepas potong kek, makan2 pun stat. antara menu yang ada ialah kfc, roti john, cikedis dan air gas.

3 generasi. uwan, anak, cucu. huhuhu
oh ya, mak aku berusia 68 tahun skang. masih kuat dan sihat lagi. cuma sakit2 kaki dan lutut tu biasa lah. semoga Allah panjangkan umur emak aku dan berikan kesihatan yang baik kepada mak aku. Amin. teringat kenangan dengan mak aku masa tinggal bersama zaman2 bujang dulu ^_^. so, happy besday mak. ucapan dah bagi masa entri lepas. hehehe. so, masa ni jugak aku bagi hadiah besday untuk mak aku, kakngah, kaktih dan mimi. untuk lida, tunggu dulu ye.

arissa dah stat merengek-rengek nak tido.

lepas dah abis makanan, dan arissa pun dah mula merengek-rengek nak tido, aku sekeluarga pun minta diri dan pulang. arissa pun dah telelap dalam keta. peliknye sampai2 rumah je mata dia segar bugar. tak mau tido sampai la pukul 12 tgh malam. huhuhu.

ni hadiah besday untuk mak, kakngah, kaktih dan mimi. untuk aku pun mesti la ada. ni telekung untuk travel. aku beli online. cantikkan colourful.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails