Wednesday, June 1, 2011

kami sudah bersedia

masih ingat entri aku jalan-jalan di tropicana city mall? kalau tak ingat, klik sini.

dalam entri lepas, aku ada kata kami jalan-jalan dekat 4 jam dalam tropicana city mall. salah satu kedai yang kami masuk ialah toy r us. peberet kedai sejak arissa dah pandai main pemenan. huhuhu. ni kali kedua masuk kedai toy r us. 1st time masuk masa bercuti-cuti kat terengganu beberapa minggu lepas. setiap kali masuk, memang takkan keluar dengan tangan kosong.

so, masa kat toy r us tropicana city mall hari tu, aku belikan arissa pemenan.  bukan untuk arissa je. untuk ayah arissa dan untuk aku pun ado jugak. wahahaha. nak tau apa aku beli untuk ayah arissa dan untuk diri sendiri kat kedai toy r us tu?


jeng jeng jeng!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



ngeh ngeh ngeh. ni aku panggil pistol jek la ye. ada dua. satu untuk encik capo, 1 untuk aku.


disebabkan dalam set pistol tu ada 3 peluru je untuk setiap satu pistol, maka beli tambahan peluru. jangan cepat sangat mengutuk kami ni macam budak2. tujuan beli pistol ni adalah sebab....hahahaha...kelakar nak bagitau.

sebab utama adalah sebab.....sapa yang bace blog aku mesti tau kan, ,yang kami diselubungi ketakutan dan kurang senang dengan kehadiran kelawar yang asik masuk rumah kami. dua-dua penakut dan setiap kali kelawar masuk mesti nak kena mintak tolong kakak2 aku. so...bila fikir-fikir balik, sampai bila nak takut? ini rumah kami. so, kami kena la pertahankan dari kelawar tu. kena halau dia. ( yo yo jo la den nih. sekali balik kang ada kelawar terbang-terbang dalam rumah, tejerit2).

hahahaha. jaga kau kelawar.peng! peng! peng! wahahaha

so, pistol ni dibeli untuk tembak kelawar kalau masuk dalam rumah kami nanti. wahahahahaha. at least bila kena tembak, mesti kelawar tu jatuh. so, masa tu boleh la kurung dia. sebab kalau dia tengah terbang, dia terbang tak tentu arah. takut dan geli i tau.  tapi ntah tepat tembakan nanti tah tidak. huhuhu.

tapi kan...sejak beli pistol ni, kelawar takde masuk. so, disebabkan tak dapat tembak kelawar, aku dan encik capo lak main tembak-tembak sambil diperhatikan arissa. baik korang jangan bayangkan macam mana kami main tembak-tembak sambil berlari-lari selamatkan diri daripada terkena peluru yang ditembak sesama sendiri. nasib baik la rumah besar, boleh berlari-lari dan menyorok. ahak ahak ahak.

senjata kami ni nanti akan di upgrade. sebab memula nak beli machinegun jenama NERF. tapi takde diskaun plak. kalau nak beli jugak kena beli 1 je sebab ratus tau hage dia satu. aku nak kami dua2 ada senjata. tu yang beli pistol kecik ni dulu. lepas ni nak menjenguk toy r us lagik sebab nak beli machine gun NERF sorang satu. huhuhuhu.


kelawar o kelawar. jaga kau. wahahaha.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails