Thursday, June 16, 2011

server jangan carik pasal ok!

hari ni aku sangat tensen ok. tensen! tensen! tensen!!! tertekan pun ado.

alkisahnye begini....

aku sedang buat penambahbaikan untuk satu sistem ni. maksud penambahbaikan di situ ialah aku sedang programmingkan sistem mengikut keperluan pengguna. aku guna language php. ni orang keje IT paham la kot. sapa tak paham, buat-buat paham je la ye. aku dah buat walaupun tak semua siap. ada lagi 2 kot tak siap lagi. tapi pagi ni aku datang opis je, aku terus nak masukkan form-form yang aku dah buat penambahbaikan tu kat dalam server live. masa aku tengah kejutkan bangunkan sistem ni, aku buat kat localhost iaitu kat netbook aku tak pun kat pc.

so, bila aku dah transfer kat server dan nak testing, macam-macam masalah pulak yang timbul. padahal masa testing kat netbook dan pc aku, ok je semua. aku dah cek connection kat server, dah ubah apa yang patut tapi....tak bole2 gak nak save data yang aku keyin. waaaaaaaaaaaaaaaaaa.............

skang dah pukul 12. ko bayangkan aku dah testing benda ni dari pukul 9 pagi lagi tapi tak berjaya kesan apa masalah kat server nih!!! eeeeee..geram geram geram. kat pc boleh, kat server tak boleh!!!. kecoh punya server. aku marah sangat ni sebab kepala aku dah pening duk godek2 apa yang tak kena bila run sistem kat server. benci! benci! benci!. server kecoh nak carik pasal dengan aku la tu. aku dah penat duk mengadap programming je nih tapi bila dah ok, tetiba tak okeh kat server. mata pun dah penat menesting dari tadi tapi tak jumpo penyelesaian lagik.

nak tido nak tido....ZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails