Friday, August 30, 2013

pergi KL naik bas mini, entri ni pasal choki choki dan m&m minies

hari ni aku el sebab arissa demam panas.  bila arissa demam, meragam dan mengada-ngada memang tak dapat dipisahkan. tapi disebabkan arissa tak sihat, maka aku turutkan semua ragam dia. beginilah kronologi aku dan arissa hari ini:

ehsan pakcik google

1. arissa meragam pukul 3.00pagi - 6.30 pagi. suruh aku duduk je sambil urut-urut kaki. nak baring langsung dia tak bagi. maka duduk lah aku sambil menahan sakit pinggang dan sakit belakang. bersandar pun dia tak bagi. kalau ingkar, arissa pun melalak.

2. arissa melalak taknak pegi klinik. aku umpan bagitau nak pegi kedai beli choki-choki.kat bilik doktor arissa tanya doktor tu mana choki choki. bila dah cek tak ada choki-choki, arissa pun melalak.

3. bawak arissa pegi pacific sebab nak belikan choki-choki. cari punya cari, langsung tak ada choki-choki. aku ganti dengan m&m minies. bila nak bayar barisan punyalah panjang. aku letak balik m&m minies. arissa pun melalak.

ehsan pakcik google

4. singgah marybrown dalam pacific. tiba-tiba arissa nampak mainan. dia suruh beli tapi aku tak layan. arissa pun melalak.

5. sementara tunggu marybrown siap, arissa merengek-rengek nak mainan. aku pun bawak naik tingkat atas belikan mainan. bila nak beli mainan yang bukan pilihan, arissa pun melalak.

6. dah sudah beli mainan yang arissa pilih, kembali semula ke marybrown. arissa nampak kerusi buaian tapi dah ada orang, arissa pun melalak.

7. singgah petronas nak cari choki-choki dan m&m minies, tapi kat pertonas tak ada choki-choki dan m&m minies. arissa pun melalak.

8. balik rumah, arissa telupa pasal choki-choki dan m&m minies. arissa tertido dan tak melalak.

9. bangun tido arissa teringat choki-choki dan m&m minies, aku jawab takde beli, arissa pun melalak.

10. pukul 3 keluar ke giant nak cari choki-choki dan m&m minies. arissa tejumpa choki-choki lalu tersenyum riang hati walaupun tak jumpa m&m minies.

11. pegi pacific sekali lagi nak beli m&m minies. arissa girang suka hati bila m&m minies sudah dimiliki.

12. balik rumah riang hati, melihat arissa makan choki choki dan m&m minies.

makin lama dah macam jadik pantun pulak.

sekian

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails