Monday, November 18, 2013

dah tak buang masa lagi



Aku dah habis baca novel I Remember You malam tadi. Rekod paling pantas pernah aku catat baca novel bahasa inggeris. Aku amik masa 5 hari untuk habiskan novel tersebut. Strategi yang aku buat ialah bawak novel dalam beg. Jadi mana mana aku pegi dan aku tak ada buat apa-apa, aku akan baca novel. Jadi aku tak adalah membuang masa lagi. Ngeee...


Tapi novel ni tak adalah seram sangat seperti yang digembar gemburkan kat sinopsis belakang buku tu. Boleh la.... lepas ni tak tahu nak baca novel yang mana satu dulu sebab dah bersusun kat rak buku. Sekarang macam dah ketagih nak baca novel bahasa inggeris. Tapi yang kategori seram dan pembunuhan je lah.


Sebenarnya aku bukan pandai bahasa inggeris ni. Ada je perkataan yang aku tak paham. Nak bukak kamus aku tak rajin. Nanti baca satu ayat bukak kamus. Baca lagi pastu bukak kamus. Abis masa kat situ je la.  Jadi kadang-kadang aku cuma pahamkan maksud ayat. Kalau ada perkataan aku tak paham aku cuba ingat atau catit. Bila rajin baru aku cari maksud kat kamus.

p/s: dalam gambar tu aku baca novel masa pegi dinner majlis sirim industri 2013 pada hari jumaat malam 15 nov lepas.  Baca pun sementara tunggu majlis stat. Tapi dalam gambar tu aku action aje. Masa baca betul-betul takde amik gambar. Ngeeee ;-).

*** aku update pakai hp. Ntah macammana nak letak caption kat bawah gambar.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails