Wednesday, September 28, 2011

arissa di wad

 sambungan entri akhirnya dapat juga.

ini adalah kali ketiga aku masuk wad. semuanya gara-gara arissa. masa 1st dulu sebab nak beranakkan arissa kat hospital bersalin sukhilmi. 2nd masa arissa kena kuning, masuk wad kat hospital bersalin sukhilmi jugak. dan yang ketiga sebab yang ni lah tapi kat KPJ pula.  tapi takpe. demi arissa, aku rela ^_-. pilihan utama nak pegi hospital sukhilmi sebenarnya tapi kan hospital sukhilmi tu hospital bersalin, bukan hospital kanak-kanak. so beralih arah ke KPJ. huhuhu.

arissa ketiduran

pagi pertama di wad ni, arissa ceria lagi walaupun tak sihat. main-main dan bergurau senda lagi. tapi bila time amik gas, dengar la suara dia melalak kat wad tu. nak bagi makan ubat pun bukan main payah lagi. bila nurse tu sumbat je ubat dalam mulut dia, 5 saat lepas nurse tu pegi terus muntah melambak-lambak. susu pun tak nak minum. puas dah aku sumbat dalam mulut, dia tolak-tolak dengan lidah. masa ni dah stat arissa dah lemah dan takde mood. sensitif betul. tak boleh salah pegang, mesti marah dan menangis. kalau aku tengah duduk pastu pangku dia dan aku nak betulkan kedudukan duduk aku pun dia marah. disebabkan arissa sakit, aku layan je kerenah dia. cian arissa.


disebabkan wad kanak-kanak penuh, arissa ditempatkan kat wad tumpang di wad bersalin. dalam tu ada la 3 orang kanak-kanak yang sakit jugak. so, baby cot memang takde. ada katil pesakit dewasa je. ko bayangkan arissa kejap-kejap nak panjat penghadang katil yang tak seberapa tinggi tu. memang aku kena pantau dia 100%. takut dia tegolek-golek langsung jatuh katil kang.

masa pukul 11 pagi, ada sorang nurse datang bagitau suruh arissa puasa 2 jam stat pukul 12.30 tgh hari. sebabnya nak sedut kahak pukul 2.30 petang kang. arissa memang dah puasa dari pagi lagi. sebabnya langsung taknak minum susu. air kosong je dia minum. cian sangat tengok arissa. puas dah aku paksa minum susu tapi langsung taknak. selera dah takde kot. pukul 2.30 petang, aku dan encik capo bawak arissa ke tingkat G kat bilik apa tah nama nye. nurse tu bagi penerangan nak buat apa dan minta kami tunggu kat ruang tamu sementara dorang sedut kahak arissa. kiteorang memang tak bole tengok sebab dah ditutup dengan tirai. terdengar je suara arissa melalak-lalak dengan suara serak dia. hai...bertambah serak la suara dia dan bertambah perit la tekak arissa. owh...kesiannya anak ku. tapi demi kebaikanmu...emak relakan jua. arissa berhenti melalak bila dah berada dalam dukungan aku. esok pagi pukul 8 pagi kena sedut kahak lagi. lepas dah setel kami pun balik ke katil.


bila makin petang, mood arissa makin tak ceria. makan ubat memang asik muntah aje. sedut gas memang melalak dan melalak. akhirnya malam tu, aku minta kat nurse bia aku yang bagi arissa makan ubat. daripada dia makan ubat asik muntah aje, baik aku yang bagi. bila aku bagi, mesti la aku bagi dengan penuh kasih sayang. kalau nurse bagi, bagi dengan penuh kegeraman je dengan perangai arissa yang meronta-ronta melalak taknak makan ubat. huhuhu. nurse pun setuju aku yang akan bagi arissa ubat. seperti yang aku jangka, arissa memang takkan muntah kalau aku yang bagi dia ubat. memang dia meronta-ronta dan melalak jugak. tapi pandai-pandai aku la sebagai emak macam mana nak handle keadaan.


budak tome ni dah jaga...^_^

dah panjang sangat entri ni, sambung la ye...huhuhu


2 comments:

N i e Z a said...

entry yg dtunggu2..hehehe...aahh..mmg pon kan..klu nurse kt spital bg anak kita mkn ubat nmpak cm kasar jer..sian tgk..lebih rela bg sdri anak kita mkn ubat wlupon dia meronta2..tp kita still leh pujuk2..

wildcutecat said...

^_^. lambat mengupdate sebab kebizian dan kemalasan. huhhu. betul tu memang geram je tengok nurse kasar bagi makan ubat, tapi sabarkan aje kan.

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails