Thursday, September 5, 2013

arissa, game dan youtube



arissa, game dan henpon aku.


arissa: mak, nak donlod game.

aku: ok. nak game ape?

(sambil bukak playstore dan suruh dia pilih sendiri.)

arissa: nak game baby. nak game bear. nak game dora.

(sambil tunjuk mana-mana game yang dia berkenan)

bila dah siap downlod game, automatik icon game tu akan terpapar kat skrin hp.

arissa: yeay game dah siap.

sambil senyum suka hati lepas tu blah dan main game sorang-sorang smabil baring kat toto. tak lama lepas tu dengar dia merungut.

arissa: ala, cane ni? cane nak main ni?

arissa: game ni susah lah. aisa tak geti main. mak donlod game lain....

datang bawak henpon aku balik dan tunggu aku bukak playstore.

atau pun:

arissa: mak, aisa tak geti main lah. mak duduk sini ajar aisa main game.

ni lah rutin arissa tiap-tiap hari. asik nak mendonlod game aje kejenya. penuh henpon aku dengan game dia.

kalau dia suka game tu dan reti main, dengar lah dia terkekek-kekek gelak.



koleksi game arissa kat henpon aku. candy crush tu aku punya. huhuhu

arrisa, youtube dan internet slow.

arissa: mak nak tengok katun oggy./ mak nak tengok lagu mother us kab (mother goose club)

aku: ok

kalau dah tekan play kat youtube tapi lagu tak keluar-keluar.

arissa: lambat sangat la kua. intenet slow...

atau

arissa: tak kua lagu pun. intenet slow ke?


arissa, game dan youtube


kalau game/youtube yang didonlod/play lambat siap:

arissa: alaaa...asik loading je game/lagu ni.

kalau game/youtube tu hang / sangkut:

arissa: mak,  hang lah. die dah sangkut.

arissa dan lagu kanak-kanak

 lagu kanak-kanak ni bukanlah lagu kanak-kanak. tapi sebenarnya funny ringtone/ sms yang didonlod kat andriod. yang ni kat henpon encik capo lah pulak.

arissa: ayah, aisa nak dengar lagu kanak-kanak.

lalu ayah e bagi lah henset kat arissa.

kang arissa tekan lah satu-stu lagu funny ringtones tu. mana yang rancak kang berjoget-joget lah dia. kalau tekan-tekan tak keluar bunyi, dengar lah arissa merungut.

arissa: tak de bunyik pun.

atau

arissa: knape die tak bunyik? dah rosak ke?

atau: dah rosak kot.


arissa, henpon aku dan henpon encik capo

arissa: mak, nak tipon mak nak main game boye.

aku: ala, mak nak main lah. arissa pegi pinjam tipon ayah.

arissa: tipon ayah takde game. tipon ayah ada lagu kanak-kanak je. nak pinjam tipon mak, buleh tak?

------------
aku pun tak tahu nak bangga ke nak menyesal sebab ajar arissa main gadget-gadget semua nih. sebab sekarang asik berebut henset / ipad je dengan arissa. dah tentulah mak e yang kena mengalah. kalau tak dengarlah suara dia melalak. tapi masalahnya bila dia dah main tapi tak reti atau asik tertekan iklan je kat game bantailah mengamuk-amuk lepas tu dicampak henpon aku. kalau camni, tak panjanglah umur henpon aku. huhuhu. lagi satu keje arissa duk mengadap henset tak pun ipad. kadang kadang main sambil baring. kadang-kadang meniarap. kejap kang duduk pulak.


sekian...

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails