Wednesday, September 25, 2013

nightmare di the mall



aku baru je beli buku ni kat popular jusco seremban 2 hari isnin lepas. aku tengok tajuk, lepas tu tengok cover buku terus tertarik nak beli. baca pulak sinopsis sket kat belakang buku yang ada 4,5 ayat je pastu terus aku pegi bayar. hahaha.

aku memang minat baca buku macam ni. kisah-kisah nightmare dan pembunuhan. kalau aku jumpa buku macam ni dan menarik sinopsisnya memang aku tak fikir 3 kali, terus beli je. padahal duit betul-betul ada RM50 je nak tunggu sampai dapat gaji. huhuhu. harga buku ni RM35.90. sebab aku ada member kad jadi lah RM32.++. baca tak baca belakang kira yang penting aku beli. hahaha.

malam tadi baru stat baca.baru sampai bab 2. english dia ok lah. simple dan senang faham. aku tak suka buku english yang guna perkataan yang susah nak faham. maklumlah aku bukan reti sangat bahasa inggeris ni. yang simple-simple aku faham lah.dapat baca mlam tadi pun sebab arissa leka main game buat beger kat henpon aku yang dia baru je mintak donwlod malam tadi.

ni sinopsis sikit pasal buku ni. aku google je dan dapat page ni:
http://www.goodreads.com/book/show/9760701-the-mall


Dan is an angsty emo-kid who works in a deadly dull shopping mall. He hates his job.

Rhoda is a junkie whose babysitting charge ran off while she was scoring cocaine. She hates her life. Rhoda bullies Dan into helping her search, but as they explore the neon-lit corridors behind the mall, disturbing text messages lure them into the bowels of the building, where old mannequins are stored in grave-like piles and raw sewage drips off the ceiling. The only escape is down.

Plummeting into the earth in a disused service lift playing head-splitting Musak, Dan and Rhoda enter a sinister underworld that mirrors their worst fears. They finally escape, but something feels different. Why are the shoppers all pumped full of silicone? Why are the shop assistants chained to their counters? And why is a cafĂ© called McColon’s selling lumps of bleeding meat?

Just when they think they’ve made it back to the mall, they realize the nightmare has only just begun.


sekian.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails