Wednesday, September 4, 2013

selamat bertunang


me n encik capo

seperti yang aku khabarkan di entri sebelum ni, 31 Ogos 2013 yang lepas adalah hari pertunangan anak buah aku iaitu Amrul di Putrajaya. selepas breakfast di Temiang Corner, kami meneruskan perjalanan ke Putrajaya. Alhamdulillah jalan menuju ke Putrajaya / KL tidak jem, tetapi jem melanda arah KL ke Seremban. 15 minit nak ke pukul 12 tengah hari kami pun sampai di Putrajaya.


semua dalam gambar ni adalah anak buah aku kecuali arissa. ;-p. ada arip, helmi, adif dan duan


arissa di mana mana

mak aku, kakngah anak beranak dan lida memang dah tido di Putrajaya sejak hari jumaat malam. bila aku sampai, terus serbu rumah penginapan yang telah disewa oleh abang aku iaitu bersebelahan dengan rumah dia je. selepas rehat dan bersantai, tepat pukul 1 tengah hari kami pun bertolak ke rumah perempuan yang terletak lebih kurang 15 minit je dari rumah. 3 buah kereta adalah dari keluarga aku manakala lagi 5,6 buah kereta dari belah keluarga kakak ipar. kami tiga beranak menumpang kereta wish kaktih sebab encik capo pening kepala dan aku malas nak drive. lagipun apa guna wish yang boleh muat 8 orang tapi cuma ada 4 orang di dalamnya?


gambar atas: yang paling kiri dan paling kanan ialah anak buah aku juga, amrul dan amy. yang bertunang ialah yang paling tinggi dalam gambar. gambar bawah:  amy. merangkap juga cucu paling sulung kepada emak aku. begambar bersama awek.

masa untuk bertolak ke rumah pempuan. sempat masing-masing posing. yang pakai spek hitam ialah abang aku, bancik. gambar kiri anak-anak buah aku lagi. arip, duan dan akim

bila dah sampai rumah perempuan, macam biasalah diorang berbincang pasal hantaran dan sebagainya. aku tak dengar sangat sebab lepas tu aku duduk diluar rumah perempuan sebab semua anak-anak buah aku melepak di luar je termasuk lah arissa. lagipun dalam rumah dah penuh dengan rombongan dari pihak lelaki. selepas semua dah setel, agenda seterusnya ialah makan. masa makan ni lah hujan lebat melanda ditambah dengan angin kuat. aku sedaya upaya menghadang arissa dari terkena tempias-tempias hujan yang masuk ke dalam khemas sebab risau arissa demam balik. baru je nak elok. lepas hujan dah terduh, barulah bertolak balik ke rumah abang aku.


tak tahu nak cerita apa, layan gambar aje lah.....


begambar depan masjid lepas masing-masing solat zohor.

gambar atas: kiri amrul, kanan duan. gambar bawah: jejaka-jejaka perasan dan tak perasan. yang kepala botak ialah abang aku yang sulung merangkap abah kepada bakal pengantin lelaki.

kiri: me n duan. macam kakak dan adik kan?. kanan: me n amy.  macam abang dan adik kan. ngeeee

para wanita dengan barang2 hantaran. kenapa asal bawak barang hantaran mesti pempuan semua???
tuan punya majlis pertunangan. bersama bakal mak mertua.




agenda terakhir. makan............


tahniah dan selamat bertunang diucapkan kepada amrul dan tunangannya.

sekian.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails