Wednesday, September 4, 2013

pendek lebih baik


hari rabu 27/8/2013 yang lepas, kami sekeluarga berjalan-jalan di AEON BIG di Rahang. puncanya ialah sebab aku sakit belakang dan aku nak di urut-urut oleh kerusi urut yang ada kat tingkat 1 di sana. kat pacific, jusco, ekonsave pun ada juga kerusi urut tapi aku memilih AEN BIG sebab dah tau tak ramai orang kat sana.

bila nak balik dan menuju ke parking kereta, arissa mintak sesuatu kat aku.

'mak, nak gunting rambut' pinta arissa.

aku macam malas pulak nak layan sebab nak balik rumah terus. tapi arissa terus mmeminta dan meminta.




'mak nak gunting rambut kat situ' sambil tunjuk satu satunya saloon dalam tu. arissa memang dah tahu sebab dah 3 kali ikut mak ayah e gunting rambut kat situ.

aku suka gunting rambut kat situ sebab dia ada bilik khas untuk perempuan yang bertudung. kalau pakai tudung tapi taknak rambut digunting dalam bilik khas tu pun boleh. boleh aje gunting kat luar tu. pilihan sendiri.



disebabkan arissa dah 5,6 kali ulang ayat yang sama je nak gunting rambut, maka kiteorang pun turutkan kemahuan dia. eloklah nak gunting rambut tu. rambut dah panjang tapi bila nak diikat langsung tak bagi.kang bila makan, sampai ke rambut kena. tak pun rambut dia yang masuk sekali dalam mulut.
kebetulan tak ada pelanggan dalam saloon tu. maka tak perlulah tunggu lama.

hasil guntingan rambut di saloon tersebut untuk arissa tak berapa cantik. aku suruh buat layer, 3 kali aku sebut...layer! layer! layer!




penyudahnya dia gunting bulat aje. rambut standard budak-budak pempuan. cantik lagi tukang gunting kat saloon bahau dulu gunting.

next time, cari saloon lain untuk gunting rambut arissa.


arissa pulak elok je duduk diam-diam masa orang tu tengah gunting rambut dia. dah lama sket tu baru dia begerak-gerak. kejap kanan kejap kiri.

'arissa, duduk diam-diam'

'aisa sakit belakang' jawab arissa.

kesian, sebab die kena duduk atas bangku yang diletakkan atas kerusi. standard lah kalau budak-budak gunting rambut kena duduk atas bangku tu sebab nak bagi tinggi sikit. so arissa tak boleh sandar. kecik-kecik dah pandai sakit belakang.

bila dah setel gunting rambut. arissa pun cakap.

'mak, aisa dah gunting rambut' sambil senyum-senyum simpul.


sekian.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails