Wednesday, December 18, 2013

Apo nak dikato

Balik rumah hari isnin lepas terus tekejut tengok rambut arissa. Wan e (mak aku) dah potong rambut depan arissa terover limit pulok. Uhuk! uhuk! Uhuk! Tesedak aku nengok wajah baru arissa.

Aku: mak, kenapo amak potong rambut dopan arissa pendek bona ni? Gunting sikit jo lah. Camno nak amik gambar maso besday e sok ni?

Mak aku: (tegelak). Mano do pendek bona. Yo dio menunduk jo maso den tongah gunting tu. Sempong jadi e. Den gunting lah lagi nak luruskan balik.

Aku: alah....alah.... camno nak amik gambar besday sok ni? Kelakar jadi e dah ha.

Mak aku: alah. Takdolah pendek bona. Lambek lagi besday e. Sok panjang lah de balik. Kok banyak kali dio tekoncing, dogheh panjang rambut e balik tu.

Aku: huhuhu.

p/s:  gambar arissa selepas dan sebelum gunting rambut depan.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails