Thursday, December 19, 2013

terkena panahan jejaka kacak berambut putih keemasan

oh...legolas yang kacak

tahun lepas dah tengok filem hebat, hobbit. jadi tahun ni bila sambungannya dah keluar wayang, haruslah aku pergi menonton. jadi, petang semalam lepas keje kiteorang pun pergi ke jusco seremban 2. tiket memang aku dah beli online siap-siap. cerita hebat macam ni kompem wayang penuh dan aku takkan sekali kali mahu duduk 2,3 barisan di hadapan skrin. nasib baiklah tgv boleh beli tiket online, jadi semunya dihujung jari aje.

tiket online. ada 3 seat sebab ada aku, encik capo dan duan hadi (anak buah aku)


bila dah beli tiket online, tak perlu beratur dikaunter lagi. terus je masuk dalam tapi kena tunjuk tiket dululah kat penjaga kat tangga tu. tiket pun print sendiri je. kadang-kadang penjaga tu akan scan kat barcode kertas yang diprint sendiri tu. kadang-kadang dia hanya tengok je dan bagi masuk. sebelum masuk dalam hall, beli popcorn dulu. macam dah jadi perkara wajib pulak, setiap kali kalau nak tengok wayang, beli popcorn dulu. hihi.



disebabkan aku beli tiket online dan awal, maka aku dapat lah pilih seat yang belakang. nasib baik tau aku beli tiket awal sebab dalam hall tu penuh dengan orang, seperti yang aku jangkakan. sampai ke barisan hadapan sekali pun ada orang duduk. lepas dah silentkan handphone, maka masa untuk makan popcorn sambil layan iklan dulu.



bila cerita dah stat masing-masing kusyuk melayan. sekali sekala terdengar suara baby menangis. ada jugak yang bawak baby tengok wayang ye. kejap-kejap dengar suara baby nangis. disebabkan aku memahami aku biarkan je. tapi ada jugalah dengar suara-suara yang merungut sebab bising.


leeeegooolassss.....(cair)


cerita hobbit 2 ni sangat hebat. aku terus je berangan nak berada dalam situasi mereka. part yang paling aku tak tahan ialah bila legolas muncul dengan penuh gayanya. terus aku mencair di kerusi sambil mata tak berkelip-kelip tengok aksi legolas melompat sana sini sambil memanah orang jahat dengan penuh gaya. legolas ni watak dalam filem lord of the rings. tapi disebabkan citer hobbit ada kena mengena dengan lord of the rings maka beberapa watak dalam filem lord of the rings muncul dalam filem hobbit ni. terubat kerinduan pada legolas yang kacak. ngeee...^_^. setiap kali legolas muncul setiap kali tu lah aku mencair.

oh...sungguh bergaya sekali
aku berangan nak jadi watak ni sebab pempuan ni selalu bersama-sama legolas dan legolas suka kat dia. ngeee...


aku suka cerita ni. aku bagi 11 bintang dari 10 bintang. terlebih satu bintang sebab khas untuk legolas yang kacak. tak sabar rasanya menunggu sambungan yang ketiga. aduhai. kenapo lah mesti bersambung. setahun tu nak tunggu. tapi yang pasti dalam nombor 3 nanti legolas pasti ada lagi. sukenye sukenye....(ngeh ngeh ngeh. mulalah aku nak merenyam.)

makhluk jahat dalam citer ni




soalan: kenapa gambar legolas lagi banyak daripada pelakon utama?

jawapan: sebab legolas kacak. ngeeee ;-)


mak, legolas kacak macam arissa tak?

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails