Monday, December 2, 2013

Arissa dan baby

Perbualan dengan arissa dalam kereta masa on the way balik rumah lepas jemput arissa petang tadi.

Arissa: mak, bila baby mak nak keluar? Lambatnye klua. Aisa nak baby.

Aku terus tegelak. Ni sebab kes aku tipu arissa bagitau ada baby dalam perut beberapa bulan yang lalu. Alasannya sebab arissa suka melompat atas perut aku tiba-tiba. Bukan lompat sikit-sikit tapi sekuat hati sampai senak perut aku. Pantang aku baring telentang, kompem arissa akan melompat atas perut aku. So aku cakaplah dalam perut ada baby. Kalau arissa lompat atas perut mak, baby sakit. Sejak tu arissa tak lompat atas perut aku lagi.

Sambung perbualan:

Arissa: nanti baby dah klua aisa nak dukung baby. Pastu aisa nak pakaikan dia tudung.

Aku: yeke? Arissa nak tolong jaga baby ke?

Arissa: haah. Aisa peluk baby pastu aisa cakap 'ala busuk busuk ni'. (Sambil buat gaya dukung baby pastu hayun ke kiri dan kanan).

Aku: nanti arissa pukul baby tak?

Arissa: aisa tak pukul die. Aisa pukul pahan pahan je (perlahan2 je).
(Sambil buat gaya tepuk2 baby)

Aku: baiknya arissa. Arissa tolong pakaikan baby stokin nanti ye.

Arissa: haah. Nanti aisa pakaikan stokin macam kat anak patung aisa. Tapi nape lambat sangat baby mak klua. Aisa tunggu je.

Lepas tu tak tau nak jawab apa dah. Mak tipu je lah arissa oi. Takde baby dalam perut ni. Lemak je banyak. Huhuhu

Sekian.

5 comments:

Hani said...

Muahahahaha... arissa da green light tuh! Cayok2!!!

Hani said...

Follow...

Hani said...

Muahahahaha... arissa da green light tuh! Cayok2!!!

Unknown said...

Like!

wildcutecat said...

hahahahaha. insyaallah kalau ada rezeki lagi kan. sian arissa takde kawan nak main kat rumah. kalau ada adik camne lah agaknye arissa. hihi

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails