Thursday, March 10, 2011

arissa demam

baru semalam buat entri pasal arissa yang ceria, tapi pagi ni arissa tak ceria. cian arissa dia demam. pukul 4 pagi tadi, arissa kejut aku nak susu. so, aku bangun la buat susu. masa tu arissa ok lagi. lepas menyusu, arissa tido balik. aku pun sambung a tido. tak lama pastu aku terjaga sebab dengar arissa merengek. tapi mata arissa lelap. skali tengok punting kopek dia dah jatuh dari mulut. aku sumbat balik kat mulut dia terus arissa diam. beberapa minit lepas tu dia merengek balik. punting jatuh lagi. ada masa, punting tak jatuh pun tapi merengek rengek dalam tido. aku pun terus beralih tido atas tilam bear arissa dan peluk arissa sambil tido. arissa merengek, pastu tido, merengek sampai la pukul 6.30 pg. aku memang dah tido-tido ayam stat dari arissa merengek2 tu. tapi takde lak fikir benda lain.



disebabkan aku dah tido-tido ayam,  maka aku tak sedar alarm hp aku berbunyi pukul 5.45 pg. sedar-sedar dah 6.30 pagi. masa nak bangun g mandi, arissa merengek lagi. aku pun tiba-tiba terpikir nak rasa dahi dia. panas. leher pun panas, kaki pun panas. arissa deman! cemas gak aku kalau budak kecik demam. terus dukung dan peluk dia. masa tu pun arissa merengek-rengek tapi tak nangis. mungkin dia tak selesa sebab demam. aku pun terus tak jadi masak dan mandi. jaga arissa dulu sampai dia ok.

cian arissa demam
dah pukul 7 pagi, encik capo lak jaga arissa sementara aku mandi dan siap-siap. lepas dah siap-siap, terus bawak arissa g klinik. masa tu demam arissa dah surut sket sebab tak sepanas pagi tadi. masa doktor tu periksa degupan jantung arissa, arissa suka sangat. senyum-senyum dan gelak je. lega aku bila arissa dah stat ceria balik. kalau tak dia merengek je. lepas hantar arissa, kami pun ke opis. tapi masuk lewat sket a sebab g klinik tadi. harap-harap arissa dah sihat skang.

2 comments:

mekchu said...

oo.. tektik eh arissa nak jumpa dr.sukhilmi rupanya.. hehehe..

wildcutecat said...

tak pegi klinik sukhilmi, g klinik penawar. tapi doktornye lelaki. hmmm..nampaknye arissa suke doktor lelaki. huhuhu

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails