Tuesday, March 15, 2011

orang demam buat entri

hari ini adalah mc lagi. sebabnya demam tak baik lagi. petang semalam macam dah elok sket. g klinik pun doktor kata dah ok, so dapat mc sehari je untuk semalam. tapi bila malam je badan menggigil2 balik. hidung tesumbat balik + batuk-batuk pula. makan ubat yang doktor bagi terus pengsan sebab salah satu ubat tu membuatkan aku mengantuk.

pagi tadi badan panas dan tak terdaya nak ke opis. encik capo saja pergi opis sensorang. kalau semalam aku larat nak buat breakfast, tapi pagi tadi betul-betul tak larat nak bangun. maka, tiada bekalan breakfast pagi ni untuk encik capo grande. malah, tengah hari dia balik rumah, dia pulak kena masak untuk aku. sebab aku masih tak larat lagi. huhuhu. skang ni pun encik capo tengah sibuk di dapur memasak makan malam sebab aku tak larat. *_*



arissa pulak macam tau2 je mak dia demam. mak dia tido, dia pun tido skali. tak bangun-bangun sampai aku kena kejutkan untuk bagi susu sebab dah terlebih time. petang pulak, aku nak pengsan sekali lagi sebab makan ubat yang mengantuk. tapi aku cuba tahan supaya tak tido sebab arissa tengah main. lagi skali arissa yang memahami, dia nampak mak dia dah mamai-mamai nak tetido sebab makan ubat, terus dia pun tido walaupun nampak macam segar je. bila arissa dah betul2 lena, baru aku merelakan ubat mengantuk tu mengawal badan aku supaya tido. ahak. arissa hanya bangun bila encik capo grande balik keje petang tadi manakala aku masih pengsan kesan ubat yang masih kuat. baik  betul arissa ni. pandai sangat dia. ayah dia balik baru dia bangun. sebab dah ada orang boleh tengok-tengokkan dia kalau dia jaga sebab  mak dia tak sedar lagi ^_^.

aksi-aksi arissa masa mak dia tengah mamai
sekarang macam dah ok sket. tapi tak tahulah tengah malam karang macam mana. adakah akan sembuh atau demam semula. tekak pun dah gatal-gatal sangat ni. rasa geli nak terbatuk-batuk je.

2 comments:

Iyiana said...

get well soon..

wildcutecat said...

insyaaallah...thanks yana

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails