Thursday, August 25, 2011

aku bertuah rupanya

pagi ni ada perhimpunan di opis anjuran unit di mana aku bekerja. setiap bulan memang ada perhimpunan cuma kali ni giliran unit aku jadi tuan rumah. disebabkan tak lama lagi nak merdeka, tema perhimpunan ialah pasal kemerdekaan. ingat lagi tak entri aku pasal kain yang aku tak nak beli tapi kena beli jugak sebab nak seragam bulan lepas? so kain tu dah jadi baju. dan baju tu kena pakai hari ni. masa tu aku salah sorang yang tak nak beli sebab aku cakap mahal. tapi memang mahal pun (bagi aku). kain dah dapat, aku terus je bayar selang beberapa hari. aku takde cakap aku takde duit nak bayar masa ditanya kenapa tak setuju dengan kain tu. aku cuma cakap mahal.

ini la kain tersebut yang dah jadi baju. (walaupun dah turun 6 kg skang, muka tetap tembam lagi.hmmm)
masa perhimpunan ni ada cabutan bertuah. aku kalau bab cabutan bertuah aku selalu down sket. sebab dah banyak kali, 1 pun tak pernah menang. so aku takde la mengharap tapi ada la jugak sket-sket. kih kih kih. dalam pada aku cuba buat tak tahu masa nombor bertuah dipanggil, tetiba terdengar nombor 148 disebut. terus terkejut macam kena kejutan lektrik. dah la aku duk sensorang, takde sape aku nak suh kompemkan betul tak nombor tu yang tertulis kat kad yang aku dapat mase register.

lepas tengok 2,3 kali baru aku turun. masa tu gak rasa nak senyum sampai ke telinga. hihihi. bertuah juga aku. akhirnya berjaya jugak aku dapat cabutan bertuah. ni semua reezki arissa my baby la ni. ^_^.

yea...dapat cabutan bertuah.

148 adalah nombor aku manakala 202 ialah nombor encik capo. ada 25 cabutan bertuah dan aku adalah orang yang ke 20. ^_-. mari kite tengok ada apa dalam bungkusan itu.


yeay...dapat pen drive 4G. Alhamdulillah syukur aku bertuah kali ni ^_^.

selain segmen cabutan bertuah, segmen yang paling aku suka sangat ialah masa menyanyi lagu merdeka yang

'tanggal...31 bulan 8 57...merdeka merdeka tetap la merdeka....'

seronok je nyanyi sambil kibar-kibar bendera. lepas tu perhimpunan pun abis. kena beratur untuk terima door gift lak. sementara tu aku bergambar dengan idola aku dari dulu, kini dan selamanya.....jom tengok sape:


inilah dia Tun Mahathir...suka sangat dengan beliau. sangat cerdik dan bijaksana dalam menguruskan negara. kan bagus kalau beliau masih jadi PM ^_-.


sekian entri bertuah untuk kali ni. ^_^.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails