Wednesday, August 3, 2011

semua orang tak sama

pagi ni aku sakit perut sangat. tapi bukan sakit perut nak ke jamban ye. memang sakit rasa macam ditarik-tarik je isi perut aku ni. walapun sakit dan jalan lambat-lambat macam aiman (iklan yang selalu keluar kat radio beberapa tahun dulu), aku gigihkan juga pegi keje. padahal dah terseksa rasa nak membaringkan diri lalu menyapu minyak cap kapak je nih. rasa dah berpeluh-peluh kat dalam menahan sakit. bukan apo, kang aku amik mc kang jadi isu. skang ni sakit tak terdaya pun aku cuba jugak datang dan menyeksa diri sendiri. macam aku cakap tadi, jadi isu la sangat kat sini. sebab aku dah kena u all. susah jugak kalau ada orang yang tak reti nak faham yang badan semua orang tak sama.

kat A mungkin walaupun dia demam/pening/sakit perut dan sebagainya,  dia larat lagi nak bangun wat keje dan sebagainya. kat B mungkin tak boleh bangun langsung. kata kunci memang sama. demam. atau sakit perut. atau pening kepala. atau sakit-sakit lain yang mungkin kat sesetengah orang nampak macam sakit yang sempoi. tapi kat orang yang badan dia akan kena impact yang teruk kalau kena sakit-sakit sempoi tu macam mana? cuba la letak diri tu kat tempat orang yang macam B nih. tak pun, cuba la faham jugak. susah kalau asik rasa diri sendiri je yang betul. la la la la la. samalah macam berfikir. kalau tunjukkan 1 gambar yang takde dialog dan suruh rekakan dialog. mesti dapat macam-macan dialog bila ditanya kat 2,3 orang. sebab cara berfikir setiap orang tak sama. sama jugak macam cap jari. semua orang punya cap jari tak sama. bahasa dalam dunia ni pun tak sama jugak. jenis darah, gen, citarasa semua tak sama. ini kan pulak la kalau sakit. lalalalalala lagik.


okeh la. nak menyambung sakit perut...
maaaaaak....sakit perut.....T_T
arissaaaaaaaaaa....mak sakit perut T_T

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails