Tuesday, August 9, 2011

kalau lah aku tak bangun...

kalau lah aku tak bangun...mesti tak jadi macam ni. tsk tsk tsk T_T.

malam tadi kan, macam biasa la...uruskan bisnes online sambil melayan arissa yang memang tengah lasak. sesuai la dengan umur dia skang untuk lasak.  encik capo dah tetido keletihan seawal pukul 9 malam. huhuhu. sekejap aku kat pc sekejap datang kat arissa. kat rumah aku malas nak on netbook. on pc desktop. besar sket monitor. puas nak nengok. arissa pulak memang tak suka kalau letak dia dalam walker. kompem melalak kalau letak dalam walker. yang dia suka samada dukung dia 24 jam atau pun biar dia merangkak, memanjat sesuka hati. huhuhu.

semuanya berjalan dengan lancar. masa nak tukarkan pampers, sekali arissa teberak da.... masa nak cebokkan arissa terperasan ada orang nak buat tempahan kat facebook. aku setelkan arissa dulu. ape2 hal, arissa nombor 1. lepas tu baru Arissa's Choice. ^_^. lepas pakaikan arissa pampers, dia pun terbaring atas tilam sebelah ayah dia. aku pun bangun la nak pegi kat meja komputer yang jaraknya hanya 3 langkah dari tilam tempat arissa baring sambil tengok tv.

tup tup bila aku sampai kat pc tak sampai 3 saat, aku berpaling tengok-tengok arissa dah bukan atas tilam. dia dengan pantasnya dah sampai kat kabinet tv. time jugak terus dia....tsk tsk tsk...T_T. arissa jatuh. aku tak sempat nak buat ape. cepat-cepat aku amik dia dan dukung. masa tu memang dah menangis-nangis. aku peluk sambil gosok-gosok belakang arissa. sekali aku tengok bawah hidung dia ada darah. waaaaaaaaaa........aku cemas sangat tengok darah tu.

nampak tak darah yang dah kering bawah hidung arissa tu?

kesiannya anak aku. jatuh sampai berdarah. aku peluk lagi kuat dan pujuk-pujuk sambil baca selawat banyak-banyak kali untuk  membantu kurangkan sakit arissa. arissa menangis dan menangis. aku pun tak sampai hati tengok budak sekecik arissa tu sakit n berdarah plak tu. aku nak lap darah arissa tak bagi. dapat lap darah sket-sket pelahan-lahan. lukanya antara bawah hidung dan bibir atas. arissa menangis dan menangis. aku pun berdoa supaya semua sakit arissa tu dipindahkan kat aku. biar aku yang tanggung. sian dia kecik lagi. sambil berdoa macam tu aku baca selawat. lama-lama arissa pun diam dan tak nangis lagi. aku pun cepat-cepat minta maaf kat arissa sebab bangun tinggalkan dia walaupun hanya 3 langkah. tsk tsk tsk...sedih tau tengok arissa luka dan berdarah. T_T.

baru lepas nangis. bagi layan video clip gummy bear terus suke ^_^

lepas tu bagi arissa susu dan terus layan arissa je. encik capo yang dah terjaga sebab dengar arissa menangis, terus bagi arissa ipad bukak youtube layan  video clip peberet dia gummy bear song dan clip video hokey pokey dari baby tv. suka betul dia kalau dapat tengok video klip lagu-lagu tu.

kocik-kocik dah dapat pegang ipad.
arissa...jangan jatuh lagi okay. mak kepit ko ke hulu hilir nanti. tak pun lebih baik biar dia menangis dalam walker daripada biar dia merayap dan memanjat sesuka hati sampai jatuh lagi.

asalkan arissa happy, aku cukup senang hati.

1 comment:

Chekpid said...

budak kecik nak membesor. memang lasak. Pantang kita leka sket ada je yang jadi. xpe arissa...gegirl kuat kan...jeles auntie, kecik2 dah pegang ipad

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails