Thursday, August 25, 2011

Bole pulak macam ni

Skang ialah pukul 4.35 pagi. Tengah tunggu nasi masak dan nak kejut encik capo dan anak buah aku sahur. Sementara tu aku nak buat luahan perasaan sket kat seorang customer arissa's choice.

Semalam dia call minta nak tukar size brg yang die beli. Dan aku tak bagi. Serius aku tak bagi sebab aku malas nak layan peel die. Aku flash back balik ye. Dia order baju size dot dot bulan. Ok la, aku dh noted. Pas buat order die senyap tak buat payment. Esoknya atau lusanya, aku remind. Bukan apa, sebab aku dah reserved okan brg tu untuk die. Bila dia senyap je aku kena la tanye jadi beli ke tak supaya aku boleh availablekan balik barang tu untuk orang lain yang betul2 nak beli. Then die jawab bersungguh-sungguh nak bei dan minta booked dan kata akan buat payment hari tu. Au reservedkan la jugak. Sementara aku reservedkan utk die ada la 2,3 org berminat nak beli design yang aku dah bookedkan utk die. Tapi tak bole jual la kan sbb dh rserved.

Lepas tu customer ni senyap beberapa hari. Aku pun malas nak remind lagi dan availablekan brg tersebut. Lepas 3, 4 hari dia mesej balik. Cakap macam-macam alasan. Pastu kata nak tukar lain pulak. Kejap nak yang tu kejap nak yang ni. Lepas tu senyap balii beberapa hari tak buat payment. Kata kejap lagi. Pastu malam pulak. Lepas esok pulak. Pastu macam-macam lagi. Aku bukan nak paksa orang beli tau. Tapi cuba serius sket. Sebab bila dia main-main, orang lain yang serius nak beli tak dapat nak beli sebab dah reserved utk die. De tuka design lain size
yang lebih kecik.

Lepas asik main-main kate dh bayar, akhirnya bayar jugak. Itu pun hari last pejabat pos terima poslaju. Dah la pagi sabtu tu kiteorang nak keluar. Nasib baik time sahur tu aku cek mesej dan ada mesej dia pukul 3,4 pagi bagitau dah bayar. Time sahur tu la packing segala bagai padahal dah bagitau buat bayaran sebelum tengah malam hari sebelum tu. Tapi takpe la...sebab sempat lagi pos. Lepas 2 hr bekerja buat kecoh pulak kat wall bagitau barang tak dapat lagi dan cakap kiteorang cakap blh sampai hari die tanye tu. Memang la aku jawab brg amik masa 1-2 hari untuk sampai. Sbb pos laju cakap macam tu. Orang kedai online lain pun kompem akan jawab benda yang sama. Kalau pos laju tu yang lambat hantar, salah aku ke? Aku dah pos ikut hari yang aku dah bagitau. Lambat sampai, bukan salah aku lagi. Tapi walaumacam mana pun aku memang selalu pantau barang yang aku dah pos sampai ke destinasi. Aku dah bagi tracking nombor, then cek la jugak.

Esoknya brg dah sampai die call minta tukar sbb tak muat. Lepas dah call, die tulis kat wall pulakk benda yang sama die cakap mase call. Kalau nak tulis kat situ buat ape call? Aku tetap tak bagi tukar sebab bukan salah aku. Dia yang dah order size besar pastu asik tukar-tukar dan minta size kecik pulak. So salah aku ke? Tak cukup kat situ dia sms pulak benda yang sama. Kesian memang kesian ok. Tapi terpaksa la tegas dan keraskan hati jugak. Kalau 10 customer macam ni, tak ke pening kepala aku? Lupe nak cakap, masa buat payment dah la bayar tak cukup. Pastu suka suki mintaak halalkan baki payment yang tak cukup tu. Dan lagi satu aku bagi free gift tau dalam bungkusan. Buat payment lambat, pastu memain, bayar tak cukup, still aku bagi free gift pastu langsung takde ucapan terima kasih.

Lepas beberapa sms panjang lebar die hantar, aku tetap dengan jawapan tak bole tukar. Aku malas nak layan lagi. Sok aku bagi tukar, tetiba die tak berkenan lak yang baru tukar tu. Pastu sok mintak tukar lagi. Sori la aku terpaksa bertegas. Lagipun bukan salah aku. Dah caka kat sms, dia uWmlang balik tulis kat wall pulak nak buat kecoh. Tak paham aku jenis orang macam ni. Kalau nak call, call je la. Dah sms dah la. Ni call ada, sms ada, wall pun ada. Semua benda yang same. Nk sabotaj arissa's choice kah? Whatever la. Sebab yang tu memang salah dia dan bukan salah aku. So aku tak pedulik kalau dia nak buat kecoh kat situ.

Sekian luahan hati yang geram *_*

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails