Friday, August 19, 2011

waktu rehat hari jumaat yang aneh

hari ni agak pelik. lain dari hari jumaat yang sebelum-sebelum ni.
sebabnya....

time rehat hari jumaat selalunya memang aku balik rumah. rumah dekat dengan opis la katakan. hari-hari balik sebenarnye. biasanya balik tu memang kompem tido la kan. dapat sejam ke 2 jam tido memang syok sangat.

tapi hari ni....aku balik jugak rumah macam biasa. cuma tak tido. hehehe. banyak tempahan nak di uruskan. bukan ape, selalunya kalau orang bayar semalam sehingga tengah malam tadi, aku akan pos hari ni. kalau dia bayar hari ni aku akan pos esok (walaupun dia buat payment pagi-pagi). sebabnya, pagi pegi keje aku dah siap-siap bawak semua tempahan yang nak dipos kan. time rehat tak balik rumah dan terus pegi pejabat pos.

tapi disebab kan dah nak raya ni dan pejabat pos pun stat 22 hb tak buat penghantaran, makanya kalau ada orang buat tempahan hari ni dan bayar sebelum pukul 12 tgh hari, aku akan balik rumah dulu dan packing lepas tu pegi pos. bukan ape, pejabat pos tu takde plastik poslaju. so aku kena siap-siapkan packing balut dengan kertas cokolat tu. jadi agak payah kalau tempahan masuk last minit. sebab nak balut punya pasal. kalau ada plastik poslaju tu kan  senang. masuk aje terus pos. huhuhu. skang ni aku senang sket sebab encik capo dah belajar membalut tempahan. soo bole la bergilr-gilir. ^_^.

ok la..nak pegi pejabat pos. Alhamdulillah bulan pose rezeki Arissa's Choice bertambah-tambah. malam-malam pegi buat penghantaran area seremban pulak. penat memang penat. tapi seronok ^_^

No comments:

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Related Posts with Thumbnails